زندگی و مرگ میان ویرانه‌ها/حبس ابد برای پلیس متجاوز

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 8 فوریه 2023

چهارشنبه، 8 فوریه 2023، روزنامه‌های جهان همچنان از زلزله مهیب ترکیه و سوریه گفتند. همچنین گزارش‌هایی درباره حکم حبس ابد برای پلیس متجاوز بریتانیایی در صفحه نخست روزنامه‌های این کشور به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، تایمز و گاردین به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«مرگ همه جا، در آوارهای جنوب ترکیه» عنوان گزارش صفحه نخست واشینگتن‌پست درباره زلزله اخیر ترکیه و سوریه است. در این گزارش آمده: «در یک شهر ترکیه که بر اثر زلزله ویران شده است، مرگ همه جا هست. عبدالرحمن جنکای کودک نوپایش، حوری، را با پتویی قرمز پوشانده بود، در حالی که در بیمارستان محلی در به در و پرسان پرسان به دنبال کسی بود تا دخترش را به خانه ببرد، به روستایشان، برای دفن. جنکای از راننده‌ای درخواست کرد که سوار شود، اما ماشین سوخت نداشت. او از یک بهیار کمک خواست، اما مودبانه به او گفته شد که وظیفه پزشک نجات افراد زنده است… دولت گفت که آمار کشته‌ها فقط در ترکیه به حدود 5900 نفر در روز سه‌شنبه افزایش یافت، بدون نشانه‌ای از نزدیک‌شدن به شمار نهایی تلفات در این کشور. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در ۱۰ منطقه آسیب‌دیده وضعیت فوق‌العاده سه‌ماهه اعلام کرد…»

تایمز

تصویر اصلی تایمز که بر صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌های بریتانیایی نیز نقش بسته نوزادی را نشان می‌دهد که در سوریه میان آوار زلزله به دنیا آمده؛ او تنها عضو نجات‌یافته خانواده‌اش است. تایمز در گزارشی با عنوان «زندگی و مرگ میان ویرانه‌ها» می‌گوید جست‌وجو برای یافتن بازماندگان زیر آوار پس از زلزله ادامه دارد. این روزنامه با بیان اینکه  بیم آن می‌رود بیش از 20 هزار نفر جان داده باشند، گزارش می‌دهد که در میانه شکایت‌های ساکنان از  دیر رسیدن کمک‌ها، نیروهای امدادی مجبور بوده‌اند با سختی بسیار در جاده‌های ویران‌شده در دمای یخبندان حرکت کنند.

گاردین

صدور حکم مجازات دیوید کریک، افسر سابق پلیس متروپولیتن لندن، موضوع گزارش صفحات نخست برخی از روزنامه‌های چهارشنبه، 8 فوریه 2023، بریتانیاست. گاردین دیوید کریک را پس از تجاوز به حداقل 12 زن، به‌عنوان «هیولا» توصیف کرده که «تباهی جبران‌ناپذیری» به بار آورده است. این روزنامه می‌گوید این افسر پلیس برای جرایمی که در طول 17 سال مرتکب شده است، به حبس ابد محکوم شده و تخفیف مجازاتش پیش از گذراندن حداقل ۳۰ سال در زندان، ممکن نیست.

تصویر اصلی گاردین پدری را نشان می‌دهد که دست دخترش را که زیر آوار زلزله مهیب ترکیه جان باخته است، در دست دارد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.