چرا بلیت هواپیما کم شده است؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کمبود بلیت در شرایط کنونی به دلیل افزایش تقاضای سفر است.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد محمدی‌بخش در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات به دلیل افزایش تقاضای سفر، عرضه و تقاضا در شرایط کنونی همخوانی ندارد و در حال حاضر درخواست سفر حتی برای مسیرهای کم‌تردد نیز درخواست‌ها افزایش یافته است.

محمدی‌بخش افزود: در حال حاضر 550 فروند هواپیما برای پوشش تقاضای سفر نیاز داریم.

او با بیان اینکه در حال حاضر خدمات پروازها و مسیرها کاهش پیدا نکرده افزود: در مسیرهای داخلی نه تنها کاهش پرواز نداشتیم بلکه گاهی افزایش پرواز نیز داشتیم و نسبت به سال گذشته در پروازهای داخلی 20 درصد و در پروازهای خارجی 200 درصد افزایش سفر داشته‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ایام نوروز، افزایش پرواز خواهیم داشت و برای شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه نیست که هواپیما را به خاطر شرایط اقتصادی زمینگیر کنند.

او تاکید کرد: موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هنوز در ستاد تنظیم بازار مطرح نشده اما به محض تایید، اجرا خواهد شد.

محمدی‌بخش در پاسخ به این سوال که چرا به ایکائو به خاطر در اختیار قرار ندادن قطعات شکایت نمی‌کنید گفت: در جریان عملیات ممیزی فرودگاهها که کارشناسان سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) حضور داشتند موضوع نیاز ناوگان به تامین قطعات را مطرح و بطور رسمی از آمریکا شکایت کردیم که ندادن قطعه به خریداران هواپیماها با روح قوانین ایکائو منافات دارد.

او افزود: اگر اجازه پرواز بالاتر از حدی را نمی‌دهیم به دلیل الزامات ایمنی هوانوردی است.

رئیس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: در آینده نزدیک هواپیماها را به سر خط بر می‌گردانیم و مسیر بازگشت هواپیماها به چرخه عملیات با سرعت در حال انجام است .

محمدی‌بخش افزود: در حوزه افزایش ناوگان بالگردی نیز جهش خوبی صورت گرفته به طوری که در حال حاضر 121 بالگرد فعال در کشور وجود دارد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.