تسلیح اوکراین با تانک‌های لئوپارد آلمان

دولت آلمان با تحویل ۱۷۸ تانک از نوع لئوپارد ۱ موافقت کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین از برلین رسانه‌های آلمان از موافقت دولت با تحویل ۱۷۸ تانک لئوپارد ۱ به اوکراین خبر داده‌اند و آن را گام بزرگ دولت این کشور در کمک تسلیحاتی به اوکراین توصیف می‌کنند.

دولت آلمان پیش از این مجوز ارسال ۱۴ تانک لئوپارد ۲ و ۴۰ فروند نفربر زرهی ماردِر را صادر کرده و به کشور‌هایی که این نوع تانک را در اختیار دارند نیز اختیار داده بود که از موجودی خود می‌توانند به کی‌یف تحویل دهند.

درباره تحویل ۱۷۸ تانک قدیمی‌تر لئوپارد ۱ نیز شرکت اسلحه‌سازی راین متال آلمان اعلام کرد که امسال ۲۵ فروند از این تانک‌ها به اوکراین ارسال خواهد کرد.

مجموع این تانک‌ها نه فقط از آلمان، بلکه از طرف گروهی از کشور‌های اروپایی از جمله دانمارک،هلند و بلژیک تامین خواهد شد.

وزیر دفاع آلمان در سفر خود به کی‌یف وعده ۱۰۰ تانک لئوپارد ۱ را داده بود که به صورت مرحله‌ای حداکثر تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی ارسال می‌شود.

بوریس پستوریوس گفت: تحویل این تانک‌ها امید و آرزوی بزرگی برای کمک به اوکراین را محقق خواهد کرد تا این کشور بتواند از خود برابر حملات روسیه دفاع کند.

به گفته وزیر دفاع آلمان آموزش ۶۰۰ سرباز اوکراینی هم‌اکنون آغاز شده است. این درحالی است که دیتمار بارتش رئیس حزب چپ‌ها در مجلس آلمان با انتقاد از سیاست احزاب حاکم در دولت نسبت به کمک‌های نظامی هر چه بیشتر به اوکراین گفت: این تصمیمات احزاب حاکم را به احزاب جنگ تبدیل می‌کند.

او افزود: تحویل این تانک‌ها تا سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه دارد در حالی که مدت‌ها پیش از این تاریخ باید صلح برقرار شده باشد.

رئیس حزب چپ‌های آلمان افزود: این بسیار خطرناک و خلاف سوگند رسمی دولت فدرال است.

ارتش آلمان در حالی به ارسال تانک‌های لئوپارد ۱ اقدام می‌کند که این تانک‌ها ۲۰ سال پیش از رده خارج شده‌اند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.