رئیسی سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن/ مسیرهای دوازده‌گانه تهران مشخص شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت الله رئیسی را سخنران اصلی مراسم ۲۲ بهمن در تهران عنوان کرد و گفت: این راهپیمایی صبح شنبه در بیش از ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور برگزار می‌شود و ۱۲ مسیر در تهران مشخص شده است که مبدا همه آنها از مسجد و مقصد هم میدان آزادی خواهد بود

به گزارش شهروند آنلاین؛حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور صبح امروز پنج‌شنبه در نشست خبری برنامه‌های راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، گفت: این مراسم مصادف با اتفاق تلخ زمین لرزه و جان‌باختن هزاران انسان در دو کشور همسایه، ترکیه و سوریه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با ابراز تاسف از استاندارد و رفتار دوگانه کشورهای مدافع حقوق بشر و مسئولیت بین المللی آنها برای کمک به زلزله زدگان، گفت: آنچه که در بیست و دوم بهمن ۱۳۵۷ و سال‌های پایانی قرن بیستم میلادی رخ داد، با هیچ یک از انقلاب‌های جهانی قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده غدیر و تکمیل کننده بعثت بود.

موسی‌پور تاکید کرد: در زمانی که جهان به سمت انسان‌گرایی و نفی خدامحوری پیش می‌رفت، وقوع انقلاب اسلامی ایران غیر قابل پیش بینی بود بطوریکه تحلیلگران جهان را با شگفتی مواجه کرد.

وی گفت: در جهانی که هرگونه معنویت، اخلاق و خداگرایی را نفی می‌کرد، انقلاب اسلامی با اتکا به مبانی اسلام یکی از بزرگ‌ترین حوادث تاریخ را رقم زد و مسیر حرکت بشر را تغییر داد. انقلاب اسلامی برآمده از آموزه‌های اسلامی و با تکیه به مردم و در چارچوب دین بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن تا وقتی ما خواهان استقلال و عزت‌ باشیم از توطئه دست بر نمی‌دارد، تصریح کرد: ایران مستقل‌ترین کشور جهان به لحاظ سیاسی است. امروز این عزت، استقلال و آزادگی ثمره خون شهدا و انقلاب اسلامی و مایه فخر است.

موسی‌پور ادامه داد: توطئه‌های دشمن نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را به زانو دربیاورد. ملت ایران و انقلاب اسلامی در ۸ سال جنگ تحمیلی کشورهای جهان ایستادگی کرد و امروز یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی در ادامه به اهم برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن پرداخت و گفت: راهپیمایی سراسری بیست و دوم بهمن از ساعت ۹:۳۰ شنبه در بیش از ۱۴۰۰ شهر و ۳۸ هزار روستای کشور برگزار می‌شود. تمام رسانه‌های خارجی مقیم با حدود ۲۰۰ خبرنگار و عکاس و تصویر بردار و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ از عوامل رسانه‌ای داخلی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را پوشش می‌دهند و صدا و سیما هم با تمام توان و با ۳۵۰ برنامه به پوشش این برنامه عظیم خواهد پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: ۱۶۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی در موضوعات مختلف دایر خواهد شد. ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه با عنوان معرفی اقوام ایرانی پیش بینی شده است.

موسی‌پور اضافه کرد: اجرای سرود گروه‌های ۱۳۵۷ نفری در تمام مراکز استان‌های کشور، عملیات چتربازی و نمایش هوایی توسط برادران ارتشی از دیگر برنامه‌های این روز ملی است.

وی یادآور شد: امسال این مراسم پس از ۲ سال شرایط کرونایی با حضور پرشور مردم برگزار خواهد شد. راهپیمایی ۲۲ بهمن علاوه بر اینکه نمایش اقتدار مردم است، نمایش اتحاد و انسجام ملی و جشن بزرگ خانواده ایران خواهد بود.

موسی پور در ادامه با اشاره به مبادی راهپیمایی به سمت میدان آزادی در تهران، گفت: ۱۲ مسیر در پایتخت تعیین شده است که مبدا همه آنها از مسجد و مقصد میدان آزادی خواهد بود. مسیر شماره ۱ از مسجد امام حسین(ع)، مسیر شماره ۲ از مسجد جامع ابوذر، مسیر شماره ۳ از مسجد امام هادی(ع)، مسیر شماره ۴ از مسجد دارالسلام، مسیر شماره ۵ مسجدالجواد، مسیر شماره ۶ مسجد حضرت امیر (ع)، مسیر شماره ۷ از مسجد حضرت مهدی (عج)، مسیر شماره ۸ از مسجدالصدق خیابان امام خمینی(ره)، مسیر شماره ۹ از مسجد امام سجاد(ع)، مسیر شماره ۱۰ از مسجد قمر بنی هاشم (ع)، مسیر شماره ۱۱ از مسجد جامع رسول اکرم (ص) و مسیر شماره ۱۲ از مسجد جامع نظام مافی خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: ساعت ۲۱ بیست ودوم بهمن با گلبانگ تکبیر و نورافشانی شاهد مراسم باشکوهی در تمام کشور خواهیم بود. این نورافشانی در ۳۱ مرکز استان و بیش از ۴۰۰ شهر و ۳ هزار روستا و هزار نقطه تهران انجام می‌شود.

موسی‌پور درباره سخنرانان این مراسم در سراسر کشور، گفت: دهه فجر یک نهضت برای جهاد تبیین خواهد بود و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی و صاحبان فکر و اندیشه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. برای راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز سخنرانان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی به استان‌ها اعزام خواهند شد و سخنران مراسم اصلی در تهران نیز آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی، سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، قرائت قطعنامه سراسری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از جمله برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی خواهد بود./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.