برف و باران در جاده‌های ۲۱ استان کشور/ ترافیک نیمه سنگین در محور هراز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده‌های ۲۱ استان کشور خبر داد و گفت: در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های امامزاده هاشم و سه راهی چلاو شاهد ترافیک نیمه سنگین هستیم.

به گزارش شهروند آنلاین؛سرهنگ احمد شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور، گفت: اکنون شاهد بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، البرز، تهران، مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، قزوین، زنجان، همدان، قم، لرستان، سمنان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ایلام، گلستان، گیلان و کرمانشاه هستیم.

او تاکید کرد: در همین راستا نیز رانندگان باید توجه داشته باشند که استفاده از زنجیرچرخ در محورها و گردنه‌های کوهستانی و برف‌گیر الزامی است. رعایت فاصله طولی مناسب و سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز موضوع دیگری است که رانندگان باید در شرایط برفی و بارانی رعایت کنند. اطمینان از سالم بودن تجهیزات زمستانی خودرو نظیر برف پاک‌کن و بخاری، پربودن باک خودرو در شروع سفر، همراه داشتن وعده غذایی کافی و لباس گرم مناسب از دیگر توصیه‌های پلیس به رانندگان است. همچنین توصیه می‌کنیم افراد از رفتن به سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور، بیان کرد: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور در حال حاضر در محورهای شمالی شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های امامزاده هاشم و سه راهی چلاو هستیم.

وی افزود: همچنین ترافیک در محور شهریار ـ تهران محدوده میدان معادن نیمه سنگین بوده و ترافیک در آزادراه قزوین ـ  کرج حدفاصل کردان تا مهرویلا و محدوده پل فردیس پرحجم گزارش شده است.

او ادامه داد: در آزادراه کرج ـ قزوین حدفاصل محمدشهر تا کردان و در آزادراه ساوه ـ تهران حدفاصل دهشاد تا فیروزبهرام نیز ترافیک پرحجم در جریان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره محورهای دارای ممنوعیت یا محدودیت تردد، تصریح کرد: محور قدیم خرم آباد ـ  پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد ـ پل زال و محور خرم آباد ـ کوهدشت انجام می‌شود. دو محور شریان ریگان – ایرانشهر، مریوان – سقز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

وی افزود: محورهای مسدود غیر شریانی نیز شامل محور خوانسار ـ بوئین، کوهرنگ ـ مسجد سلیمان (گردنه‌های چری ، تاراز و شاه منصوری)، سروآباد- اورامانات (گردنه ژالانه)، سروآباد ـ کامیاران، زنجان ـ تهم – چورزق است که تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

به گفته وی در محورهای لاسم ـ ارجمند، وازک ـ بلده، سروآباد ـ پاوه، سی سخت ـ پادنا، جدید هشتگرد ـ طالقان، گنجنامه ـ تویسرکان، پونل – خلخال و شمشک ـ دیزین انسداد فصلی وجود دارد.

شیرانی در پایان با اعلام شماره ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از شروع سفر حتما با این شماره تماس بگیرند و با اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و نیز محورهای دارای انسداد و محدودیت ترافیکی، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای انجام سفرهای خود انتخاب کنند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.