کوهنوردی با نیچه

«کوهنوردی با نیچه» که به تازگی در ایران ترجمه شده، به عنوان برگزیده آثار نیویورک تایمز شناخته شده ‌است

جان کاگ در گفت‌وگویی با وبلاگ انجمن فلسفی آمریکا از ایده احیای فلسفه در حوزه عمومی صحبت می‌کند؛ همان ایده‌ای که او را به نوشتن کتاب «کوهنوردی با نیچه» واداشته است. او فیلسوف، نویسنده و استاد فلسفه در دانشگاه ماساچوست لاول است و معتقد است فلسفه بايد به جايي برسد كه پاسخگوی سوالاتی مهم باشد.

شهروندآنلاین: «اولین قدم برای فیلسوف بودن غالبا ناراضی بودن، افسرده بودن، معتقد بودن به خودخواهی انسان‌ها و زندگی فانی است. فکر می‌کنم یکی از کارهایی که ما داریم، کاری که من هرگز از آن خسته نمی‌شوم، این است که به دانشجویان اجازه بدهیم درباره این خطر تحقیق کنند. آنچه اکنون مرا در رشته فلسفه به وجد می‌آورد، حس احیاگرانه‌ای است که فلسفه می‌تواند در حوزه عمومی در آن نقش داشته باشد. این در حالی است که فکر کردن و خواندن به سرعت به یک کار براندازانه و شورش تبدیل می‌شود، اما همچنان می‌تواند تغییراتی در سیاست و جامعه ایجاد کند.»
جان کاگ در گفت‌وگویی با وبلاگ انجمن فلسفی آمریکا از ایده احیای فلسفه در حوزه عمومی صحبت می‌کند؛ همان ایده‌ای که او را به نوشتن کتاب «کوهنوردی با نیچه» واداشته است. او فیلسوف، نویسنده و استاد فلسفه در دانشگاه ماساچوست لاول است و معتقد است فلسفه بايد به جايي برسد كه پاسخگوی سوالاتی مهم باشد. این باور او را به سمت موضوعات متنوعی سوق داده است؛ از ریشه‌های بیولوژیکی خلاقیت گرفته تا حماسه جنگ هواپیماهای بدون سرنشین و رابطه فلسفه و خاطرات در جدیدترین کتاب‌هایش. او نویسنده «فلسفه آمریکایی: یک داستان عاشقانه» و «کوهنوردی با نیچه: خود شدن» است که به عنوان برگزیده آثار نیویورک تایمز و بهترین کتاب‌های سال ان‌پی‌آر شناخته شده‌اند. کتاب «کوهنوردی با نیچه» داستان دو سفر فلسفی است که در شرایطی کاملا متفاوت رخ می‌دهند. کاگ عازم قله‌های سوییس می‌شود، جایی که در آن نیچه آثار برجسته خود را مانند «چنین گفت زرتشت» نوشته است. هر دو سفر کاگ به جست‌وجوی خرد در هسته فلسفه نیچه می‌پردازند و از تعادل میان جنون و عقل، کنار گذاشتن خودشیفتگی و پذیرفتن نایافتنی‌ها سخن می‌گویند.
این کتاب با ترجمه مریم پیمان به‌تازگی از سوی نشر «خزه» چاپ شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.