«سلمان» به سلامت باد

نگرانی برای دست‌اندرکاران سریال «سلمان فارسی» در اوضاع آشفته کرونا

درحالی‌که در روزهای گذشته خبر رسید کریم اکبری مبارکه، بازیگر نقش ابن ملجم در سریال «امام علی(ع)» حین بازی در یکی از سریال‌های تلویزیونی به جهت ابتلا به کرونا درگذشته است، ساخت سریال «سلمان فارسی» همچنان با مشقات فراوان ادامه دارد.

شهروندآنلاین: درحالی‌که در روزهای گذشته خبر رسید کریم اکبری‌مبارکه، بازیگر نقش ابن ملجم در سریال «امام علی(ع)» حین بازی در یکی از سریال‌های تلویزیونی به جهت ابتلا به کرونا درگذشته است، ساخت سریال «سلمان فارسی» همچنان با مشقات فراوان ادامه دارد. در واقع این موضوع می‌تواند هشداری باشد برای دیگر دست‌اندرکاران سینما و تئاتر و تلویزیون که همچنان در مجموعه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. به همین علت خبرگزاری ایسنا گفت‌وگویی با تهیه‌کننده پروژه تاریخی «سلمان فارسی» انجام داده است؛ سریالی که این روزها به کارگردانی داوود میرباقری در شهرک سینمایی نور در حال ساخت است.

حسین طاهری، تهیه‌کننده «سلمان فارسی» درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفته است: «وضعیت سلامتی همه عوامل به صورت روزانه چک شده است و اکثر عوامل پرونده پزشکی دارند. کار با دقت و نظارت مرکز بهداشت و درمان سازمان صداوسیما در تهران، شهرک‌های غزالی و نور و شاهرود پیش می‌رود. روزانه ۱۵۰۰ ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده بین عوامل توزیع می‌شود.» او تأکید کرده: «ساخت سریال «سلمان فارسی» با دقت خیلی زیاد ادامه دارد و پزشک مخصوص و بهداشت یار مقیم و ثابت سر صحنه حضور دارند.» علاوه بر این به گفته این تهیه‌کننده همه بازیگران و عوامل سریال بیمه کرونا هستند و شرایط به شدت کنترل می‌شود. رفت‌وآمدها توسط ماشین‌های مجزا انجام شده و پروتکل‌های بهداشتی در جابه‌جایی‌ها رعایت می‌شود.

سریال «سلمان فارسی» از تولیدات مرکز سیما فیلم است که با نمایش ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز به زندگی، زمانه و مهاجرت «سلمان فارسی» یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) می‌پردازد. فیلمبرداری این سریال از زمستان سال گذشته در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شده بود. با فراگیر شدن ویروس کرونا، لوکیشن‌های داخلی مانند شاهرود و شهرک سینمایی نور، جایگزین لوکیشن‌های خارجی در ترکیه شد و سرانجام فیلمبرداری آن از دهم مرداد، از سر گرفته شد. بنا به ‌پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» حدودا پنج سال طول می‌کشد و بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش، تونس و … در آن بازی خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.