روایت جشنی چندساعته در غرب تهران

گفت‌وگوی «شهروند» با سرمربی قهرمان و دو عضو تیم رویایی لیگ والیبال زنان

رویارویی پیکان و سریک در فینال والیبال زنان با قهرمانی قاطعانه پیکان همراه شد، در این گزارش به گفت و گو با سرمربی تیم قهرمان و دو ستاره تیم نایب قهران نشستیم.

به گزارش شهروند آنلاین، سرانجام بعد از 5 ماه برگزاری بی‌وقفه سوپرلیگ والیبال زنان و رقابت جانانه چهار تیم در مرحله پلی‌‌آف، پیکان فاتح جام قهرمانی در این مسابقات شد. دختران والیبال پیکان که از ابتدای فصل با کسب پیروزی‌های ارزشمند برای تمام رقبا خط و نشان کشیده و دور گروهی مسابقات را با صدرنشینی به اتمام رسانده بودند، در ادامه رقابت‌ها به اتفاق تیم‌های سریک، سایپا و ذوب‌آهن راهی مرحله پلی‌آف شدند. در مرحله پلی‌آف، پیکان در دو دیدار رفت و برگشت ذوب‌آهن را شکست داد و به راحتی راهی فینال مسابقات شد. از سوی دیگر، با توجه به اینکه سریک و سایپا در این مرحله هر کدام یک‌بار بر تیم رقیب غلبه کردند، نبرد این دو تیم به دیدار سوم کشیده شد. در نهایت سریک موفق شد در دیدار سوم بار دیگر سایپا را در گنبد شکست دهد و بدین ترتیب رقیب پیکان در فینال شد. رقابت سریک و پیکان از ابتدای مسابقات حساسیت‌های ویژه‌ای داشت، چراکه سریک با مالکیت سردار آزمون و با به خدمت گرفتن بازیکنان مطرح ملی‌پوش به دنبال کسب قهرمانی در نخستین حضورش در سوپرلیگ زنان بود و در مقابل، پیکان نیز با حضور ملی‌پوشان بسیار و به عنوان تیمی ریشه‌دار، از ابتدای فصل به مدیران ایران‌خودرو و رسانه‌ها قول قهرمانی داده بود. رقابت این دو تیم در سوپرلیگ امسال طوری بود که جامعه والیبال از همان ابتدا، حضور این دو تیم را در فینال پیش‌بینی کرده بود و همه منتظر دوئل جذاب این دو تیم در فینال بودند. فینالی که البته برای سریک با اتفاقات شوکه‌کننده‌ای همراه بود، چراکه مهسا صابری، کاپیتان سریک، درست دو شب قبل از این مسابقه بزرگ از ناحیه مینیسک دچار مصدومیت شد تا دومین ستاره سریک نیز در دیدار نهایی سوپرلیگ والیبال، غایب بزرگ این تیم باشد. سرانجام با تمام کش‌و‌قوس‌ها، روز جمعه، 21 بهمن ماه، دیدار فینال سوپرلیگ والیبال زنان بین دو تیم پیکان و سریک در سالن فدراسیون والیبال واقع در غرب تهران انجام شد و در نهایت این شاگردان نیلوفر رشیدی در تیم پیکان بودند که با برتری 3 بر صفر برابر سریک، موفق به فتح جام قهرمانی شدند. جامی که البته با توجه به مصدومیت بازیکنان سریک و روند بی‌نظیر پیکان، به دست آوردنش قابل پیش‌بینی بود. در ادامه این گزارش به مناسبت قهرمانی تیم پیکان با نیلوفر رشیدی، مربی این تیم، به گفت‌وگو نشستیم. همچنین با دو بازیکن برتر سال، یعنی مهسا صابری و آیتک سلامت، که در تیم رویایی سال حضور داشتند گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانید.

***

نیلوفر رشیدی، سرمربی تیم قهرمان:

تیم‌های ریشه‌دار به والیبال زنان ورود کنند

نیلوفر رشیدی، سرمربی تیم پیکان، پس از برگزاری جشن قهرمانی باشکوه تیمش در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» گفت: «ابتدا خدا را شکر می‌کنم که به آنچه هدف‌مان بود و قولش را داده بودیم، رسیدیم و به همین دلیل می‌خواهم یک دست‌مریزاد جانانه به شاگردانم بگویم، چراکه با پشت سر گذاشتن تمام چالش‌هایی که در طول فصل داشتیم، موفق شدیم قهرمان شویم.»

رشیدی در ادامه صحبت‌هایش درباره حضور پوران زارع و مهسا کدخدا، دو بازیکن پیکان در ترکیب تیم رویایی سال، افزود: «من همیشه گفته‌ام که تیم رویایی همان تیم پیکان است. به این دو بازیکن خسته نباشید و تبریک می‌گویم، اما فکر می‌کنم بر اساس آنالیز و جدول امتیازات، بازیکنان دیگر ما هم حق‌شان بود که در تیم رویایی سال حاضر باشند، اما در نهایت به این دو بازیکن خوب پیکان برای کسب این عنوان تبریک می‌گویم. امیدوارم که این دو ستاره با پیراهن تیم ملی هم بدرخشند، چراکه تمام تلاش‌های ما در باشگاه در نهایت برای داشتن یک تیم ملی خوب است.»

سرمربی پیکان درباره اینکه آیا برای فصل آتی قصد استعدادیابی و به خدمت گرفتن بازیکنان جوان را نیز دارد، گفت: «این موضوع ابتدا به سیاست باشگاه مربوط می‌شود. سال گذشته سیاست باشگاه طوری بود که ما از بازیکنان بسیار جوانی استفاده کردیم، اما در سال جاری هدف قهرمانی تیم بود و به همین دلیل بازیکنان باتجربه‌ای به جمع ما اضافه شدند. اما ذکر این نکته ضروری است که من سعی کردم از بازیکنان جوان سال گذشته که اکثر آنها زیر 21 سال داشتند نیز در تیمم استفاده کنم و فکر می‌کنم این بازیکنان در کنار بازیکنان بزرگی که امسال به تیم اضافه شدند، تجربه خوبی به دست آوردند که قطعا در ادامه راه به دردشان خواهد خورد. شما می‌بینید که باشگاه پیکان در بخش آقایان جوانگرایی انجام داده و رویکرد مدیران این باشگاه طوری است که قطعا به فکر جوانگرایی در بخش زنان نیز هستیم، اما این اتفاق مستلزم این است که فدراسیون والیبال نیز مسابقات رده‌های جوانان و نوجوانان را در بخش زنان به صورت لیگ دو با حضور باشگاه‌ها آغاز کند.»

این مربی باتجربه در ادامه صحبت‌هایش درباره اینکه اردوی این تیم تا چه زمانی تعطیل خواهد بود، بیان کرد: «اعضای تیم برای استراحتی چند روزه به تعطیلات رفتند، اما به زودی با هماهنگی‌ باشگاه‌ها و فدراسیون، بازیکنان را برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فرا خواهیم خواند. ضمن اینکه تمام بازیکنان تا خرداد ماه سال آتی با باشگاه قرارداد دارند.»

رشیدی در ادامه از تمام تیم‌های ریشه‌دار دعوت کرد که در حوزه والیبال زنان تیم‌داری کنند: «قطعا اگر تیم‌های ریشه‌دار مثل پرسپولیس به رشته‌های مختلف ازجمله والیبال زنان ورود کنند، قطعا شاهد لیگ حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تری خواهیم بود. بازیکنان به تیم‌های بزرگ مثل پیکان، سایپا، ذوب‌آهن و … که باشگاه‌هایی قدیمی هستند راحت‌تر اعتماد و با فراغ بال در لیگ بازی می‌کنند.»

***

آیتک سلامت؛ ارزشمندترین بازیکن سال:

به دلیل مصدومیت جام را از دست دادیم

در پایان دیدار فینال روز جمعه، آیتک سلامت، ستاره تیم سریک، به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال والیبال زنان انتخاب شد. او در پایان این دیدار در گفت‌وگو با «شهروند» گفت: «از ابتدای سال هدف‌گذاری کرده بودم که این عنوان را کسب کنم که خدا را شکر با همراهی دیگر اعضای تیم به این مهم رسیدم. سال گذشته به عنوان برترین پشت خط زن انتخاب شده بودم و امسال می‌خواستم عنوان ارزشمندترین بازیکن را از آن خود کنم که خوشبختانه موفق شدم.»

او درباره نایب‌قهرمانی سریک در این مسابقات بیان کرد: «ما در مرحله پلی‌آف یکی از ستاره‌های خود یعنی الهه پورصالح را از دست دادیم و دو شب قبل از فینال کاپیتان تیم مصدوم شد. خودم هم با آسیب‌دیدگی از ناحیه کتف در فینال بازی کردم. فکر می‌کنم همین موضوع باعث شد ما جام را از دست بدهیم. سریک از همان ابتدا برای قهرمانی بسته شده بود و همین‌طور هم داشتیم تا نیم‌فصل پیش می‌رفتیم. نیم‌فصل اول یک شکست داشتیم، اما بقیه بازی‌ها را مقتدرانه بردیم. رسیدیم به بازی آخر که متأسفانه الهه پورصالح آسیب دید. بعد هم در پلی‌آف این اتفاق برای مهسا صابری رخ داد و متاسفانه این مسائل باعث شد ما نایب‌قهرمان شویم.»

***

مهسا صابری؛ بهترین دریافت‌کننده سال:

در کسب جایزه هت‌تریک کردم

مهسا صابری، کاپیتان تیم سریک گنبد نیز با وجود از دست دادن فینال مسابقات به دلیل مصدومیت، موفق شد عنوان دریافت‌کننده برتر سال را از آن خود کند. او در گفت‌وگو با «شهروند» درباره کسب این عنوان گفت: «امسال سومین سالی است که جوایز تیم رویایی را به لیگ والیبال اضافه کرده‌اند و من برای سومین‌بار متوالی عنوان برترین دریافت‌کننده را از آن خود کردم تا به نوعی در دریافت این جایزه هت‌تریک کرده باشم. راستش را بخواهید چون مصدوم بودم و در فینال و یک بازی پیش از فینال حاضر نبودم، فکرش را هم نمی‌کردم این جایزه به من برسد.»

صابری درباره ادامه همکاری‌اش با سریک افزود: «سریک از نظر محبوبیت تیمی مثل استقلال و پرسپولیس است. اگر سریک همچنان در والیبال زنان تیم‌داری کند حتما ما اینجا می‌مانیم، چون نسبت به این تیم تعصب داریم و متعلق به این باشگاه هستیم. این تیم از محبوبیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است. امیدوارم باشگاه‌های بزرگی مثل استقلال و پرسپولیس به این حوزه ورود کنند. نکته جالب این است که من خودم والیبالم را در 18 سالگی از پرسپولیس شروع کردم و امیدوارم دوباره این تیم را در لیگ والیبال زنان ببینم.»

//اتمام پیام

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.