سیستان وبلوچستان در اولویت آبرسانی

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کل کشور گفت: بر اساس مصوبات ، سال آینده آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها با اولویت استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ امروز در نشست خبری گفت: به وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی اصلی و شهرداری‌ها اجازه داده شد در سال آینده با استفاده از روش‌های مشارکت عمومی و خصوصی با رعایت قانون برگزاری مناقصات نسبت به اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های تمام دارایی‌های سرمایه‌ای با بخش خصوصی و غیر دولتی اقدام و تا ۱۰ درصد از سرجمع اعتبارات تمام دارایی‌های سرمایه‌ای را صرف تامین منابع برای مشارکت در اجرای طرح‌ها کند.

به گفته زارع در این جلسه همچنین مصوب شد سال آینده تعیین قیمت تکلیفی و تعرفه‌گذاری برای محصول طرح توسط دولت ممنوع و از شمول تعرفه‌گذاری مندرج در قوانین و مقررات عام و خاص مستثنی خواهد بود.

او افزود: همچنین مبلغ ۱۸۷ هزار میلیارد تومان انواع اوراق اسلامی ریالی و ارزی با سر رسید تا پایان سال ۱۴۰۵ به طلبکاران دستگاه‌های اجرایی بابت تادیه مطالبات واگذار می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره سایر مصوبات امروز این کمیسیون افزود: مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری‌ها بابت تعرفه توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری، مدیریت پسماند و نیروگاه‌های زباله سوز، بازسازی بافت‌های فرسوده و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در سال آینده هزینه می‌شود.

او افزود: بازپرداخت اصل و سود مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی ریالی شهرداری‌ها برای اجرای جهت اجرای طرح‌های قطار شهری و حمل و نقل شهری به نسبت ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری‌ها خواهد بود.

به گفته زارع تا پایان هفته گزارش کمیسیون تلفیق برای بررسی نهایی در صحن علنی مجلس به هیات رئیسه ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.