رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت، گفت: به کمک مولدسازی دارایی‌های دولت بهار ۱۴۰۲ بهار جانبخشی به طرح‌های نیمه تمام عمرانی است.

به گزارش شهروند آنلاین، امروز از سامانه مولدسازی دارایی‌های دولت به آدرس WWW.PGA.IPO.IR با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی رونمایی شد.

هم‌اکنون در این سامانه تمام اطلاعات، تحلیل‌ها، فرآیندهاو … قابل مشاهده است و به تدریج با افزایش مصوبات، اطلاعات آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

در پشتیبانی این سایت موارد مربوط به روش‌های مولدسازی و شناسایی اموال در اتصال سامانه با سادا تقویت خواهد شد.

گره‌گشایی از بن‌بست‌های پیش روی پروژه‌های عمرانی

«سید احسان خاندوزی» در مراسم رونمایی از سامانه مولدسازی دارایی دولت با تشکر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت راهبرد جدی دولت و قوای دیگر است و گره‌گشایی بسیاری از بن‌بست‌های پیش روی پروژه‌های عمرانی است.

او ادامه داد: دارایی‌های مازاد مجموعه‌های دولت گرفتاری‌های زیادی ایجاد کرده بود. حالا از طریق مصوبه سران قوا مساله تبدیل اموال زائد به اموال مولد به سرعت دنبال می‌شود.

وزیر اقتصاد توضیح داد: برخی در مجلس شورای اسلامی درباره تحقق درآمدی از محل مولدسازی سوال کردند و در پاسخ باید بگویم نه‌تنها این اعداد صوری نیست، بلکه دولت به دنبال آن است که عدد نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مندرج در لایحه بودجه ۱۴۰۲ محقق شود.

او با تاکید بر اینکه مسیر ناامیدکننده سنوات قبل از طریق شفافیت قابل تغییر است گفت: رونمایی از سایت مولدسازی نیز در همین راستا انجام شد و تمام متخصصان و عموم مردم می‌توانند با حداکثر شفافیت شریک دولت در پیاده کردن گام تحولی در پیشبرد پروژه‌های نیمه‌تمام موجود باشند.

خاندوزی تصریح کرد: به جای اینکه ترمز پیشرفت باشیم باید کمک کنیم مساله پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی حل و فصل شود.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرد: اوایل سال ۱۴۰۲ گزارش امید بخشی از عملکرد طرح‌های نیمه تمام در استان‌های مختلف به واسطه اجرای مولدسازی دارایی دولت به مردم ارائه خواهد شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مولدسازی دارایی‌های دولت در سنوات گذشته نیز در قوانین بودجه وجود داشت، افزود: عملکرد بودجه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که دولت‌ها در مولدسازی موفق نبودند و آیا توقع این است که دولت سیزدهم نیز مسیرهای قبل را ادامه دهد؟

او اضافه کرد: بسیاری از مدیران دستگاه‌ها علاقه دارند مایملک خود را اضافه کنند، بدون اینکه به فکر مازادسازی آنها باشند و این یکی از آفات مدیریت دولتی، کارمندی است و باید بر آن غلبه کرد و این با مولدسازی دارایی‌های دولت که به تایید سه قوه رسید، امکان‌پذیر است.

دارایی تمام شرکت‌های دولتی شامل مولدسازی می‌شود

خاندوزی درباره برآورد دارایی‌های دولت، گفت: امروز برآورد جدیدتری از اطلاعات قیمت دارایی‌های دولت نداریم و برآوردهای پنج سال گذشته دولت قبل کافی نیست، البته می‌توان آنها را به‌روز کرد.

وزیر اقتصاد گفت: دارایی تمام شرکت‌های دولتی شامل مولدسازی می‌شود و دارایی سایر قوا نیز منوط به این است که عالی‌ترین مقام قوا موافقت کند.

برخورد با دستگاه‌هایی که در زمینه مولدسازی همکاری نکنند

در ادامه این مراسم «حسین قربان‌زاده» رئیس سازمان خصوصی سازی درباره برخورد با دستگاه‌هایی که در زمینه مولدسازی همکاری نمی‌کنند، گفت: این طرح شامل همه اراضی و دارایی غیرمنقول دولت می‌شود و فضای اداری بخشی از آن است.

او افزود: در مولدسازی اصل بر تعامل مجری ودستگاه‌ها است و چنانچه مدیریت مقاومت کند، این موضوع برای رسیدگی به هیات نظارت ارجاع داده می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی توضیح داد: در سامانه مولدسازی تمام رکوردهای طرح ارائه می‌شود و فهرست اموال به عنوان اموال مازاد که به تصویب رسیده است، بارگذاری می‌شود و تنها ملاحظه این است که آدرس نهایی اعلام نخواهد شد تا در مسیر مولدسازی اختلالی به وجود نیاید.

او در پاسخ به این سوال که مولدسازی منجر به افزایش قیمت ملک می‌شود، گفت: براساس علم اقتصاد هر جا که عرضه بیشتر شود، قیمت کاهش می‌یابد؛ بنابراین عرضه املاک و دارایی منجر به افزایش قیمت نخواهد شد.

قربانزاده بیان کرد: از طرفی دولت وقتی که تلاش می‌کند در قالب طرح‌ها و لوایح مختلف مردم را از سفته‌بازی بر روی املاک و مستغلات برحذر دارد، حال چگونه اجازه می‌دهد، خودش از محل املاک و دارایی‌ها درآمد سفته‌بازی داشته باشد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.