بازدید رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از حلب

به گزارش کمیته بین المللی صلیب سرخ از حلب، رئیس این سازمان، میریانا اسپولیاریک، پنج روز پس از زلزله مرگبار جنوب ترکیه و شمال غربی سوریه از حلب بازدید کرد.

به گزارش شهروندآنلاین؛ اسپولیاریک در این باره گفت: « یافتن کلمات مناسبی برای توصیف این سطح از خسارت، رنج و تخریبی را که دیدم و درباره آن شنیدم سخت است. من با همه کسانی که عزیزان خود را در سوریه و ترکیه از دست داده‌­اند از صمیم قلب همدردی می­‌کنم.

وقوع این زلزله در منطقه متأثر از جنگ چیزی کمتر از یک فاجعه نیست. مردم بی­رمق و وحشت­‌زده­اند. تاب­‌آوری آنها پس از سال­‌ها مخاصمه از دست رفته است. در جاهای بسیاری مانند حلب مردم به ندرت برای بازسازی زندگی­شان به خانه­‌های خود بازگشته­‌اند. حالا آنها باید در دمای یخبندان بدون هیچ سرپناهی دوام بیاورند.

خدمات اولیه لازم برای حفظ حیات (مانند آب پاکیزه، گرمایش، مراقبت بهداشتی، برق) قبل از وقوع زلزله نیز به­‌شدت ضعیف بود. وضعیت انسانی امروز وخیم­‌تر است.

کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ هر چه در توان دارد را برای کمک به مردم انجام می‌­دهد؛ هرکس و هرکجا که باشند. ضروری است که ما دسترسی بشردوستانه کامل به تمامی مناطق متأثر داشته باشیم، و اقدام بشردوستانه مورد ممانعت قرار نگیرد. این فرصتی حیاتی برای سیاست­‌زدایی از کمک­رسانی است. نجات جان انسان­‌ها باید اولویت جمعی ما باشد.

من به داوطلبان و اولین پاسخ­دهندگان، از جمله شرکای ما در هلال احمر، که شبانه روز برای نجات انسان­‌ها کار می­‌کنند، ادای احترام می­‌کنم. تلاش‌­های مداوم آنها برای کمک به مردم متأثر از این حادثه و آثار سال­‌ها مخاصمه شایان توجه است.»

بازدید خانم اسپولیاریک، رئیس کمیته بین‌­المللی صلیب سرخ، از سوریه به منظور جلب توجه به نیازها و مصیبت مردم این کشور پیش از وقوع زلزله برنامه‌­ریزی شده بود. بازدید او از شهر حلب بخشی از سفر شش روزه او به همراه تیم­‌های کمیته بین­‌المللی صلیب سرخ به سوریه است. نهضت بین‌­المللی صلیب سرخ و هلال احمر در هر دو کشور ترکیه و سوریه حضور میدانی داشته و به نیازهای اضطراری قربانیان زلزله پاسخ می­‌دهد.

// انتهای پیام

نگرانی عمیق کمیته بین ­المللی صلیب سرخ از وضعیت میلیون­ ها زن و دختر در افغانستان

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.