نابسامانی نفتی‌ها به تیم‌های مس رسید!

کاهش حمایت، متمول‌ها را به زیر می‌آورد

اعضای تیم مس رفسنجان وقتی می‌خواستند وارد اتاق‌های خود در هتل هیلان شوند، به آنها اعلام شد به دلیل بدهی به هتل، حق تحویل اتاق‌ها را ندارند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، در سال‌های گذشته درباره مشکلات مالی مربوط به تیم‌های نفتی بارها نوشته شده است؛ اینکه تیم‌های وابسته به وزارت نفت وقتی در لیگ برتر فوتبال حضور دارند، به واسطه قانون منع کمک مستقیم وزارتخانه‌ها به ورزش حرفه‌ای، دچار مشکلات عدیده می‌شوند. در سال‌های گذشته، تیم‌هایی مثل پارس جنوبی جم، نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و… در لیگ برتر با دغدغه‌های زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند و تزریق پول به آنها از سوی وزارت نفت با دشواری صورت گرفته است.

حالا بلای تیم‌های نفتی به شکل دیگری بر سر تیم‌های تحت پوشش شرکت مس ایران آمده است. این تیم‌ها در سال‌های گذشته جزو متمول‌ترین تیم‌های ورزشی ایران بودند. سرمایه‌گذاری کلان توسط شرکت مس در این بخش باعث شد مس رفسنجان و مس کرمان طی دو، سه سال گذشته به لیگ برتر صعود کنند و هزینه‌های خوبی در این دو باشگاه انجام شد. مس شهربابک نیز به لیگ یک رسید و مس سونگون در لیگ دسته دوم در آستانه صعود قرار دارد.

حالا چند ماهی است با تغییر رویکرد مدیریتی در مس و کاهش حمایت از رشته‌های ورزشی به‌خصوص فوتبال، تیم‌های فوتبال مس به مشکلات مالی خورده‌اند. دیگر در این تیم‌ها خبری از پاداش‌های آنچنانی نیست و حتی جذب بازیکن و مربی خارجی جدید هم ممنوع شده تا در مسیر کاهش هزینه‌ها گام برداشته شود.

برخی حمایت‌های مالی کلان که از آن به‌عنوان ریخت و پاش نام برده می‌شد، قطع شده و در آخرین اتفاق نیز اعضای تیم مس رفسنجان را به هتل محل اقامت خود راه ندادند! اعضای تیم مس رفسنجان که روز دوشنبه میزبان فولاد هستند، عصر یکشنبه وقتی می‌خواستند وارد اتاق‌های خود در هتل هیلان شوند، به آنها اعلام شد به دلیل بدهی به هتل، حق تحویل اتاق‌ها را ندارند. اگرچه بعد از چند ساعت با وساطت مسئولان استانی این مشکل برطرف شد، اما همین امر تمرکز اعضای تیم مس را به هم ریخت.

به نظر می‌رسد ادامه چنین مشکلاتی، تیم‌های تحت پوشش مس ایران را با اتفاقات عجیب و غریبی روبه‌رو کند. طرفداران مس هرگز دوست ندارند تیم‌های فوتبال‌شان به سرنوشت تیم‌های نفتی در بحث مالی دچار شوند. باید دید در آینده چه تدابیری برای حل مشکلات و ادامه حیات این تیم‌های خوب فوتبال اندیشیده خواهد شد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.