تمهیدات شهرداری برای جابه‌جایی مسافران در روزهای برفی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در جهت تسهیل رفت و آمد شهروندان در روزهای برفی، تعداد ۱۷۰ دستگاه اتوبوس و ۶۰ دستگاه مینی‌بوس نو را که هنوز شماره‌گذاری نشده‌ با پلاک موقت وارد چرخه حمل و نقل عمومی پایتخت کردیم تا مسافران را در نقاط پرازدحام به‌ صورت رایگان جابه‌جا کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، جلال بهرامی عصر یکشنبه در جریان بازدید از مرکز کنترل ترافیک پایتخت از آمادگی کامل مرکز کنترل ترافیک و اعضای ستاد مدیریت بارش در جریان مدیریت ترافیک پایتخت در روزهای برفی خبر داد.

او با استناد به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف در تهران تأکیدکرد: نیروهای مرکز کنترل ترافیک و همچنین معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق و اعضای ستاد مدیریت بارش از دیشب در حالت آماده‌باش بودند و از ساعت چهار صبح که بارش برف در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ شروع شد، با هماهنگی معاونت خدمات شهری، خودروهای ویژه برای برف‌‌روبی و پاشیدن شن و نمک و محلول یخ‌‌زدا در نقاط برف‌گیر حضور یافتند.

تمرکز برف‌روبی بر ۳۵۰ نقطه برف‌گیر پایتخت

معاون شهردار تهران در تشریح فعالیت نیروهای مرکز کنترل ترافیک و معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق، خاطرنشان کرد: این نیروها، تمرکز خود را بر جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و انسداد در شریان‌های درجه یک مناطق شمالی شهر، معطوف کرده‌اند که حضور و فعالیت به‌هنگام آنها، سبب شد ازدحام زیادی در معابر فرعی نداشته باشیم و همین مساله از ایجاد گره‌های ترافیکی در معابر اصلی و بزرگراه‌ها جلوگیری کرد.

او با اعلام پاشیدن نمک و شن و محلول یخ‌‌زدا با هماهنگی معاونت خدمات شهری در ۳۵۰ نقطه شهر که بارش برف در آنها بیشتر بود، گفت: تا ظهر امروز، حدود ۶۰ مورد تصادف رانندگی در تهران گزارش شده که چهار مورد آنها، منجر به خسارت شدید و جرح شده و البته این تعداد تصادف برای یک روز بارانی یا برفی در پایتخت، طبیعی است.

بهرامی در مورد برخی مسائل و مشکلاتی که در جریان بارش‌های هفته گذشته در بعضی از نقاط شمالی شهر ایجاد شد، توضیح داد: با توجه به این موضوع، از شب گذشته، نیروهای شهرداری تهران در بخش‌های مختلف بر این نقاط بیشتر متمرکز شدند و از جمع‌شدن برف و یخ‌زدگی معابر جلوگیری کردند.

او، آمار تردد خودروها در اوج ترافیک صبح امروز را یک میلیون و ۸۶۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه در ساعت اعلام کرد و افزود: این تعداد خودرو، ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار نفر را جابه‌جا کرده‌اند و به عبارتی، متوسط تعداد سرنشین خودروها در ساعت اوج ترافیک صبح امروز، یک و نیم نفر در هر وسیله نقلیه بوده است.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه در هر ثانیه از اوج ترافیک صبح امروز، ۷۷۵ نفر سفر انجام شده و به طور متوسط هر خودرو، بیش از ۴۰ کیلومتر پیمایش داشته است، خاطرنشان کرد: سرعت متوسط حرکت وسایل نقلیه در ساعت اوج ترافیک صبح‌ امروز، ۲۵ و نیم کیلومتر بر ساعت بوده است.

او با اعلام اینکه معمولاً در روزهای برفی، تصادفات زنجیره‌ای به وقوع می‌پیوندد، از رانندگان درخواست کرد تا با احتیاط بیشتر و دقت بالاتر رانندگی کرده و از عملکرد فنی خودروی خود از جمله کیفیت ترمز و وضعیت تایرها، اطمینان کامل حاصل کنند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.