خانه زعفرانیه، بنز و تسهیلات میلیاردی از جیب مردم!

پای آقازاده‌ها به سومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی باز شد

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد و بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های کشور داشت. در ادامه به برخی صحبت‌های قابل تامل در دادگاه اشاره کرده‌ایم که بیشترین توجه افکار عمومی را به دنبال داشت:

قاضی (خطاب به متهم عمار صالحی): شما متهم به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی و دریافت بخشی از تسهیلات به مبلغ یک‌هزار و ۱۰۰‌میلیارد ریال هستی.
عمار صالحی (متهم): آقای جهانبانی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ تاجر متمکنی بود که هیچ سابقه کیفری هم نداشت. آقای جهانبانی پنج حَکَم عوض کرد و من پیگیر حل اختلافات مالی با ایشان بودم.
قهرمان (نماینده دادستان): ‌
* شما باید در رابطه با تسهیلات ۴۰ میلیاردی شرکت جهان تجارت تیوا و ۶۸‌میلیارد تسهیلات در اردیبهشت ۹۳ صحبت کنید. عمار صالحی درخواست تسهیلات به یکی از شعب بانک سرمایه می‌دهد. در مرحله امضای قراردادهای بانکی باید برای اخذ تسهیلات قرارداد امضا شود که خود عمار صالحی امضا می‌کند. ایشان می‌گوید امضاهای من جعل شده است. در اظهارنظر دیگری می‌گوید جهانبانی وقتی که من میهمان داشتم و سرم شلوغ بود، از من امضا گرفت و جایی دیگر می‌گوید من مریض بودم او از من امضا گرفت.
* عمار صالحی ۱۳۰۰ فقره امضا دارد که حتی هیأت سه نفره کارشناسی هم امضاهای ایشان را تایید کرده است. این موارد مربوط به اخذ تسهیلات ۴۰ میلیاردی است. آقای صالحی می‌گوید من ملک شبهه‌دار از محل تسهیلات را استفاده نمی‌کنم. این درحالی است که برای او یک ملک لوکس در زعفرانیه و یک بنز ۶۵۰‌میلیون تومانی از محل تسهیلات می‌خرند. او ملک را برمی‌گرداند، اما آقای صالحی چرا بنز را پس ندادید؟
* در شرکت‌های زیرمجموعه به اسم هلدینگ متاسفانه برخی آقازاده‌ها و فرزندان مسئولان حضور دارند، آیا اینها به اصحاب ثروت نزدیک شده‌اند یا اصحاب ثروت به اینها نزدیک شده‌اند؟ اما درنهایت بحث بر سر تضییع حقوق مردم است. از شرکت تجارت نصر البرز ۲‌میلیارد به حساب شرکت نگر ابرار رفته است. آقازاده‌ها که بدون آورده مردم سهامدار می‌شوند، اگر احساس تکلیف بهشان دست داد و قصد خدمت به کشور داشتند، راه ادای تکلیف را از نخبگان بیاموزند.
در ادامه جلسه قاضی اتهامات متهم ابوالحسن خداشاهی فرزند ابراهیم را با عنوان معاونت در اخلال در نظام اقتصادی در رابطه با اخذ تسهیلات به میزان یک‌هزار‌میلیارد ریال برشمرد.
ابوالحسن خداشاهی (متهم): من در‌ سال ۷۵ با فوت پدرم روبه‌رو شدم و دایی‌ام آقای جهانبانی حکم پدرم را داشت… تمام مسئولیت برعهده جهانبانی بود و ایشان خادم امام رضا و متعهد و با خدا و خیّر بود. اطرافیان او از اخلاقش سوءاستفاده کردند و باعث مشکلاتی شدند…
قاضی: شما فوق‌دیپلم حسابداری بودی و اطلاعات اولیه مثل دفترنویسی و… را دانشجویان حسابداری می‌خوانند و شما آن را خوانده‌ای و لیسانس ادبیات که نداشتی می‌گویی قانون را نمی‌دانستی و این‌که بگویی جهانبانی نماز می‌خوانده و خوب بوده تاخود را از مسئولیت کیفری مستثنی کنی، درست نیست.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.