قنبری: فقط نام حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشیم

اعتراض خانم گل فوتبال زنان به شرایط لیگ در فصل جاری

زهرا قنبری، خانم گل فعلی لیگ برتر فوتبال زنان در گفت و گو با “شهروند” نسبت به شرایط برگزاری این مسابقات اعتراض کرده است.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، با وجود اینکه قهرمانی تیم خاتون در پانزدهمین دوره از لیگ برتر زنان قطعی شده است، در جدول گلزنان همچنان مشخص نیست عنوان خانم‌گلی در این مسابقات از آن چه کسی خواهد شد. درحال حاضر زهرا قنبری، مهاجم کارکشته خاتونی‌ها به همراه افسانه چترنور، مهاجم ملی‌پوش تیم شهرداری سیرجان با به ثمر رساندن 21 گل، دوشادوش یکدیگر در صدر جدول گلزنان قرار دارند و هر دو در تلاشند که این عنوان را نصیب خود کنند.

زهرا قنبری که مدافع عنوان خانم‌گلی رقابت‌هاست، سال گذشته نیز با به ثمر رساندن 39 گل موفق شد عنوان خانم‌گلی مسابقات را از آن خود کند. او درباره رقابت به وجود آمده برای رسیدن به خانم‌گلی در فصل جاری گفت: «راستش ابتدای فصل در کورس خانم‌گلی نبودم و موفقیت تیم برایم در اولویت قرار داشت، اما به‌تدریج موفق شدم از تمام موقعیت‌های به دست آمده استفاده کنم و به صدر جدول گلزنان برسم که بابت آن بسیار خوشحالم. این نکته را هم باید ذکر کنم که از ابتدای فصل هدف تیمی ما برای رسیدن به قهرمانی از هر هدف دیگری مهم‌تر بود.»

سال گذشته با 39 گلِ زده خانم‌گل شدی، اما امسال در حالی که فقط یک دیدار تا پایان فصل برای شما باقی مانده، 21 گل به ثمر رسانده‌ای. این نشانه افت تو در 30سالگی است؟

خیر، این‌طور نیست. سال گذشته لیگ با حضور 12 تیم برگزار می‌شد، اما امسال 10 تیم در لیگ حاضر بودند. به علاوه تا الان سه تیم بادرود، زارع باتری و کیان نیشابور برابر تیم ما حاضر نشده‌اند که من در آن بازی‌ها می‌توانستم گلزنی کنم. هفته آخر هم که دوباره تیم کیان به دلیل حذف از جدول قرار نیست مقابل ما بازی کند و همین سبب شده گل‌های کمتری در طول این فصل به ثمر برسانم. شما حساب کنید که در این چهار مسابقه حداقل اگر به هر تیم دو گل می‌زدم، الان خانم‌گلی من قطعی شده بود. این نشانه تبعیض است که یک تیم در برابر ما که صدرنشین هستیم، حاضر نمی‌شود و این اتفاقات را رقم می‌زند.

فکر می‌کنی چرا شاهد چنین اتفاقاتی در لیگ هستیم؟

چون فقط نام حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشیم. چرا سازمان لیگ اجازه می‌دهد که تیم‌ها در یک دیدار از فصل غایب باشند؟ به نظرم باید گل‌هایی را که تیم کیان در طول فصل جاری از سایر تیم‌ها دریافت کرده به‌طور کلی از جدول مسابقات حذف کنند تا شکل و شمایل لیگ عادلانه‌تر شود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.