استمداد سازمان غذا و دارو از پلیس

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق در ناصر خسرو، عطاری‌ها و اماکنی از بازار وجود دارد که به وفور یافت می‌شود و از نیروی انتظامی درخواست همکاری در برخورد با این سودجویان را داریم.

به گزارش شهروند آنلاین، سید حیدر محمدی روز سه شنبه در چهارمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: نظارت بر کیفیت فرآورده‌های بهداشتی – آرایشی و شوینده بسیار مهم است و ایمن و سلامت بودن آنها ضروری بوده و سازمان غذا و دارو در این زمینه اقدامات مثبتی را در دولت سیزدهم انجام داده است.

او اظهارداشت: یکهزار و ۸۵۰ پروانه بهره‌برداری برای تولید فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و شوینده و برای ۲۸ هزار و ۵۰۰ مواد اولیه مجوز صادر کرده‌ایم که اطمینان از کیفیت این فرآورده‌ها حائز اهمیت است.

چالشی در حوزه دارو نداریم

محمدی ادامه داد: در حال حاضر بازار دارویی کشور ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است و چالشی در حساس‌ترین شرایط از جمله همه‌گیری بیماری کرونا در تامین این اقلام نداشتیم، باید در زمینه محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده نیز حساسیت بیشتری داشته باشیم.

شناسه‌گذاری محصولات آرایشی و بهداشتی

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: برای ارتقای کیفیت و اطمینان از سلامت و ایمن بودن این فرآورده‌ها، شناسه‌گذاری محصولات ارایشی، بهداشتی و شوینده انجام می‌شود.

به گفته محمدی، قاچاق این فرآورده‌ها از دغدغه‌های همیشگی سازمان غذا و دارو است. بیش از هزار و ۸۵۰ شرکت تولید کننده داریم اما با وجود این تعداد تولید کننده که محصولاتشان با کیفیت هستند، پدیده قاچاق همچنان وجود دارد.

او افزود: در کشفیات در حوزه قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی روی برندهای اصلی بود اما اکنون محصولات تقلبی قاچاق می‌شود که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: از سال ۹۶ تاکنون، دو هزار و ۵۰۰ فرآورده‌های غیرمجاز را معرفی کردیم که در بسترهایی مانند ناصر خسرو، عطاری‌ها و غیره بوده که باید با آنها برخورد شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.