دومین جنگ سرد آمریکا با روسیه

واشنگتن تقریبا با تمام کشورهای جهان روابط خصمانه دارد

جورج شولتز گفت که ایالات متحده روابط خود را حتی با متحدان نزدیکش در اروپا و آسیا خراب کرده است.

شهروندآنلاین: جورج شولتز، وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد که به دلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، واشنگتن تقریبا با تمام کشورهای جهان روابط خصمانه داشته است و در آستانه جنگ سرد دوم با فدراسیون روسیه و چین قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جورج شولتز گفت که ایالات متحده روابط خود را حتی با متحدان نزدیکش در اروپا و آسیا خراب کرده است. این کشور در واقع دیپلماسی را کنار گذاشته و تهدیدهای نظامی را جایگزین آن کرده است.

دیپلمات پرسابقه آمریکایی خاطرنشان کرد: «ما در روابط خود با چین و روسیه به وضعیت جنگ سرد دوم نزدیک می‌شویم. تکیه بر تهدیدهای نظامی با حداقل تلاش‌های دیپلماتیک یا اصلا بدون آن بارزترین ویژگی روابط ما با کشورهایی است که آنها را با احساسات و روحیات ضدآمریکایی مرتبط می‌کنیم.» شولتز خاطرنشان کرد: «بی‌اعتمادی در روابط با متحدان فراوان است که رفع آن سال‌ها به طول خواهد انجامید. این سیاستمدار به این فرا خواند تا ایالات متحده به شرکای خود ثابت کند که از ارزش‌های دموکراتیک یکسانی با آنها برخوردار است و توانایی خود برای همکاری در راستای از بین بردن مشکلات جهانی را به مخالفان نشان دهد.»

جورج شولتز از سال 1982 تا 1989 وزارت خارجه و همچنین وزارت خزانه‌داری (1974-1972) را آمریکا بر عهده داشت. او در دسامبر صدساله خواهد شد.

پیش از این، الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست اطلاع‌رسانی شورای فدراسیون، مجلس علیای پارلمان روسیه ابراز اطمینان کرده بود که فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، فاصله‌گیری متقابل بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده اجتناب‌ناپذیر است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.