مربی، مدیر و هوادار؛ شما همه مقصرید!

«شهروند» عوامل نتایج ضعیف پرسپولیس را بررسی می‌کند

کسب تنها یک امتیاز در طی سه مسابقه و از دست رفتن هشت امتیاز حیاتی برای پرسپولیسی‌ها سبب شد که به سراغ بررسی عوامل افت این روزهای پرافتخارترین تیم ایران برویم.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین، این روزها درحالی پرسپولیس دچار حواشی زیادی شده که هواداران این تیم به‌خوبی می‌دانند که حاشیه، بهانه‌جویی و از دست رفتن قهرمانی برای این تیم و هر تیم دیگری مثل یک دومینو عمل خواهد کرد. مساله اساسی در خصوص حواشی هفته‌های اخیر پرسپولیس این است که آیا واقعا یک قدرت ماورایی و خارج از فوتبال سد راه پرسپولیس شده است یا یحیی با توهم توطئه به دنبال توجیه عملکرد ضعیف تیمش در هفته‌های اخیر است؟

آیا اساسا مشکل پرسپولیس فنی است؟ آیا بازیکنان این تیم عطش کسب هشتمین جام قهرمانی را در لیگ بیست و دوم دارند!؟ آیا مسائل مدیریتی در این باشگاه به طور حرفه‌ای پیش رفته است؟ در این گزارش، به بررسی ابعاد نتایج این فصل پرسپولیس پرداخته‌ایم که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

حواشی عجیب با مصاحبه‌های یحیی

بر کسی پوشیده نیست که یحیی گل‌محمدی یکی از بهترین مربیان ایرانی از نظر فنی است و در همین فصل جاری نیز، در بزنگاه‌هایی مثل از دست دادن لوکادیا که درست یک شب قبل از دربی حساس تهران رخ داد، هرطور شده تیمش را جمع و جور کرده است. پرسپولیس در هفته هفتم لیگ بیست و دو با حواشی منحصربه‌فردی مواجه شد و بازیکنان این تیم در یک دیدار عجیب و غریب با نیم ساعت تاخیر در برابر تراکتور به میدان رفتند. تیم یحیی در همان دیدار؛ اولین شکست فصل را متحمل شد، اما در ادامه راه، تیم به شرایط رو به رشد خودش بازگشت و به‌راحتی صدر جدول را تصاحب کرد.  یحیی در طول همین فصل بارها نشان داده است که اگر بخواهد توانایی متحد کردن بازیکنانش را دارد، اما نقطه به حاشیه رفتن پرسپولیس در فصل جاری نه در هفته هفتم بود و نه در روز بهت‌آوری که لوکادیا ایران را ترک کرد. پرسپولیس در روزی که بازی را به فولاد واگذار کرد، وقتی در نشست خبری پس از آن دیدار، یحیی گل‌محمدی از زمین و زمان انتقاد کرد، اما حتی یک جمله در خصوص عملکرد ضعیف فنی تیمش سخن نگفت، وارد حاشیه شد. در ادامه اما این حواشی با دیدار برابر آلومینیوم و تساوی برابر این تیم ادامه پیدا کرد و نهایتا اعتراضات مکرر به عملکرد داوران، پیش از مسابقه هفته بیستم برابر تیم هوادار تاثیر خودش را گذاشت تا این تیم طی 3 هفته، 7 امتیاز را از دست بدهد. گل‌محمدی باید بداند که برای ادامه حضورش در پرسپولیس ابتدا باید ایرادات کار خودش را پیدا کند و مطمئن باشد که پس از آن، عوامل دیگر را هواداران تیم به‌خوبی درک می‌کنند. او باید بداند که هواداران باهوش این تیم توانایی تشخیص بهانه‌های سرمربی را دارند و به‌راحتی فرق توجیه و دلیل را متوجه می‌شوند.

نقش ویژه مدیریت باشگاه

درحالی‌که طی بیش از یک سال حضور رضا درویش در پرسپولیس، این مدیر اغلب مورد حمایت ارکان مختلف باشگاه و هواداران این تیم بوده است، اما در روزهای اخیر اخباری مبنی بر بدهی‌های مختلف پرسپولیس، ازجمله به یک هتل در تهران، حاشیه‌های بسیاری را برای این تیم به ارمغان آورده است. از سوی دیگر، درویش در طول ماه‌های اخیر نشان داده است که گاهی بیش از اندازه تعامل می‌‌کند و شاید یادش می‌رود که مدیرعامل پرافتخارترین تیم ایران است. او باید بداند که گاهی نیاز است با اقتدار مدیریتی خود، مانع از به وجود آمدن برخی حواشی ازجمله مصاحبه‌های پی‌درپی سرمربی و سرپرست تیمش شود. هرچند که در برخی از هفته‌های فصل جاری خبرهایی مبنی بر نپرداختن مبالغ قرارداد بازیکنان نیز به گوش رسیده است و این مورد نیز می‌تواند تاثیر مستقیم بر عملکرد و روحیه بازیکنان داشته باشد. رضا درویش هم به مانند یحیی گل‌محمدی باید در مورد نحوه مدیریتش در پرهواداراترین تیم ایران بازنگری داشته باشد تا همچنان مورد حمایت همه‌جانبه هواداران این تیم باشد.

تماشاگران هم مقصرند

در طول فصل جاری بنا به دلایل مختلف، پرسپولیس هم مثل سایر تیم‌ها از حضور هوادارانش روی سکوها محروم بوده است و نتوانسته از مزیت پرهواداربودن خود بهره ببرد، اما حالا دو هفته است که هواداران سرخپوشان دوباره به سکوهای آزادی بازگشته‌اند و انتظار می‌رود که حمایت آن‌ها سبب عملکرد بهتر بازیکنان شود، اما نه تنها این اتفاق رخ نداده است، بلکه نتیجه معکوس داشته است و پرسپولیس طی این دو هفته موفق به کسب پیروزی در برابر نگاه هوادارانش نشده است. خارج از مباحث فنی و مدیریتی که به‌وضوح دارای ایرادات بسیاری است. آیا حمایت هواداران همیشه وفادار پرسپولیس از تیمشان آن‌طور که باید بوده است!؟ گران کردن بلیت‌ها و عوامل این‌چنینی سبب شده است که بعد از ماه‌ها دوری، استقبال چندان‌قابل‌توجهی از مسابقات لیگ برتر نشود، اما آیا همان تعداد اندک صرفا برای تماشای این مسابقات به استادیوم می‌آیند یا هوادارانی هستند که برای حمایت از تیمشان مبلغی بیش از بهای کنسرت‌های موسیقی می‌پردازند؟! پرتاب گلوله برفی به سمت مهاجم تازه‌وارد پرسپولیسی‌ها، رفتار ناشایستی بود که در این هفته از مسابقات از هواداران پرسپولیس دیدیم، آن هم در زمانی که که این بازیکن در اولین حضورش در میدان برای سرخپوشان تنها 10 دقیقه فرصت بازی داشت. هواداران قرمزهای پایتخت باید به‌خوبی درک کنند که این روزها تیمشان حال خوشی ندارد و اگر قصد لذت بردن از نتایج پرسپولیس را دارند، باید منتظر بازگشت روزهای اوج تیم محبوبشان باشند. در غیر این‌صورت، شاید بهتر باشد که آن‌ها هم فعلا مسابقات این تیم را از قاب تلویزیون تماشا کنند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.