آقای حاشیه به ایران برمی‌گردد؟

ریکاردو ساپینتو بعد از تشبیه فوتبال ایران و مربیانش به «جنگل» و «حیوان» ایران را ترک کرد!

نکته قابل‌توجه این است: ریکاردو ساپینتو بی‌توجه به همه حواشی موجود، بامداد روز سه‌شنبه تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد!

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بازهم جنجال و بازهم ریکاردو ساپینتو؛ این‌بار سرمربی پرتغالی کنار زمین لگد پرتاب نکرد و با پا به برانکارد نکوبید، اتفاقا روی پیست تارتان ورزشگاه ساکت‌ترین بود، اما وقتی به نشست خبری رفت الفاظی را به کار برد که صدای اکثر مربیان ایرانی را درآورده است. او به برخی سرمربیان و مربیان فوتبال ایران لقب «حیوان» داد و لیگ برتر را به «جنگل» تشبیه کرد. ساپینتو حرف‌های عجیبش را زد، بلیت گرفت و به پرتغال رفت و حالا حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره‌اش به وجود آمده است.

دعوا در زمین، جنجال در نشست خبری

بازی استقلال و پیکان اگرچه در طول 90 دقیقه جنجال خاصی به خود ندید، اما در ثانیه‌های پایانی یک تنش لفظی میان مجتبی حسینی، سرمربی پیکان، و روی ماتا، دستیار پرتغالی ساپینتو، پیش آمد. سرمربی پیکان در این ثانیه‌ها با الفاظی نه‌چندان مناسب از ماتا خواست که حرف نزند و روی نیمکت بنشیند، اما باز هم ساپینتو وارد این داستان نشد. در شرایطی که کسی انتظار نداشت، سرمربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی بدون آنکه نامی از کسی ببرد با لحنی تند از رفتار مربیان برخی تیم‌ها انتقاد کرد. اگرچه مترجم استقلال به طور دقیق صحبت‌های ساپینتو را ترجمه نکرد، اما بعدا مشخص شد که سرمربی استقلال چه عباراتی را به کار برده است. او گفت: «من می‌خواهم این جنگل (تشبیه فضا به جنگل) تمام شود، مثل جنگلی با حضور حیوانات! وقتی در حال باخت هستند (عقب هستند)، دنبال بهانه‌ای هستند که کادر تیم حریف را تحریک کنند. بعضی از آنها رفتار مناسبی ندارند، سرمربیان حریف و دستیاران آنها هیچ از فوتبال نمی‌دانند و فقط تیم حریف را تحریک می‌کنند.» این واکنش تند از سوی ساپینتو بازتاب‌های متعددی داشته است. علاوه بر موضع‌گیری پیکانی‌ها، بسیاری از اهالی فوتبال نسبت به او موضع گرفتند و حالا باید دید تصمیم کمیته انضباطی چیست.

یک محرومیت دیگر در راه است؟

ساپینتو در شرایطی این صحبت‌های عجیب را بر زبان آورد که هنوز مُهر حکم محرومیت دوجلسه‌ای (یک جلسه تعلیقی) به خاطر اتفاقات بازی با مس خشک نشده است! سرمربی استقلال همین حالا مشخص است که در بازی آینده تیمش روی نیمکت نیست. از سوی دیگر، کمیته انضباطی بلافاصله بعد از کنفرانس خبری جنجالی، طی اطلاعیه‌ای، اعلام کرد ساپینتو 48 ساعت فرصت دارد دفاعیات کتبی خود را ارسال‌کند تا بتوانند حکم خود را به‌درستی صادر کنند؛ حکمی که احتمالا باز هم محرومیت جدیدی برای ساپینتو به همراه خواهد داشت.

حمایت تمام‌قد استقلال از سرمربی

حملات همه‌جانبه به این مربی پرتغالی با واکنش مسئولان استقلال مواجه شده است. در کنار استوری‌های حمایتی بازیکنان و مربیان استقلال از ساپینتو، علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه، در مصاحبه‌ای پشت سرمربی‌اش درآمد و گفت: «اعتقاد راسخ دارم روی نیمکت تیم ما حساسیت بی‌مورد ایجاد شده و از احساسات و هیجانات فوتبالی سرمربی ما، به دنبال ابزاری هستند تا جریان بازی‌ها را به حاشیه ببرند. این کارها فوتبالی نیست و باید در زمین مسابقه به دنبال رقابت با استقلال باشید. از مسئولان کمیته انضباطی انتظار دارم از جوسازی و هیاهوی سایرین، تاثیر نگیرند و با دقت و اشراف کامل و براساس مدارک و مستندات و انصاف مسائل را بررسی کنند.» همچنین باشگاه استقلال در بیانیه‌ای نسبت به محرومیت ساپینتو موضع گرفت و اعلام کرد این محرومیت که به خاطر دیدار با مس کرمان است، ادله منطقی ندارد!

آقای حاشیه از ایران رفت؛ برمی‌گردد؟

نکته قابل‌توجه این است: ریکاردو ساپینتو بی‌توجه به همه حواشی موجود، بامداد روز سه‌شنبه تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد! سرمربی استقلال از باشگاه 48 ساعت مرخصی گرفته و به همین خاطر تمرینات این تیم نیز دو روز تعطیل شده است. ساپینتو در شرایطی به بهانه رسیدگی به امور شخصی راهی پرتغال شده که استقلال چند روز دیگر (اول اسفند) در چارچوب مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باید مقابل ملوان انزلی قرار بگیرد؛ دیداری که می‌تواند حساسیت زیادی برای آبی‌پوشان داشته باشد.

اگرچه ساپینتو به مدیران استقلال وعده داده روز پنج‌شنبه به ایران برمی‌گردد و کارش را از سر می‌گیرد، اما برخی شایعات حکایت از ناراحتی این مربی از مدیران دارد. محقق نشدن وعده جذب بازیکن خارجی به جای سیاوش یزدانی(که از لیست خارج شد) و البته پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات این مربی پرتغالی نشان از ناراحتی او دارد. به همین خاطر هیچ بعید نیست  که ساپینتو نیز به وعده‌اش در خصوص بازگشت عمل نکند. خصوصا بعد از مصاحبه‌ای که احتمالا برایش همراه با محرومیت جدیدی خواهد بود، ممکن است دیگر این مربی رغبتی برای بازگشت نداشته باشد و البته که او حتی می‌تواند با شکایت به فیفا مطالبات خود را نیز دریافت کند!

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.