آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه از ۴۰ هزار تن گذشت/نجات‌یافتگان به غذا و سرپناه نیاز دارند

مجموع جان‌باختگان زلزله در سوریه و ترکیه تاکنون به بیش از ۴۱ هزار نفر رسیده و در هوای سرد زمستان، تعداد بیشتری از افراد بی‌خانمان شده‌اند

به گزارش شهروند آنلاین؛به نقل از شبکه الجزیره، آمار رسمی حاکیست که در پی این زمین‌لرزه شدید در مرز ترکیه و سوریه تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر در دو کشور جان خود را از دست داده‌اند که دست‌کم ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر از این مرگ‌ و میرها در ترکیه و بیش از ۵۸۰۰ فوتی نیز در سوریه گزارش شده است.

بر اساس آخرین بروزرسانیِ مقام‌های ترکیه، طی ۲۴ ساعت اخیر، ۹ نفر دیگر از زیر آوار نجات یافتند اما در حال حاضر بیشتر تمرکز نیروهای امداد و نجات بر رساندن غذا و تامین سرپناه برای مردمی است که در سرمای شدید با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

مقام‌های سازمان ملل نیز گفته‌اند که مرحله نجات در حال پایان است و دیگر تمرکز بر سرپناه، غذا دادن و حمایت از نجات یافتگان خواهد بود.

بنابر گزارش یورونیوز، همچنین نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد مسائل بهداشتی در حال ظهور مرتبط با هوای سرد، بهداشت و گسترش بیماری‌های عفونی وجود دارد.

سازمان‌های امدادی هشدار می دهند که بیش از یک میلیون نفر در ترکیه بی‌خانمان شده‌اند و این رقم در سوریه می‌تواند بسیار بیشتر باشد.

همچنین گزارش شبکه خبری بی بی سی حاکیست که یک هیئت سازمان ملل برای اولین بار از زمان وقوع زلزله‌ی بیش از یک هفته پیش، وارد شمال غرب سوریه شده است. این هیئت که از چند آژانس امدادرسانی تشکیل شده از طریق زمینی از ترکیه وارد این کشور شده است./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.