تاکید غریب‌آبادی بر پایبندی ایران به الزامات حقوق بشری

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه با بیان اینکه معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم، گفت: با طیفی از گزارشگران موضوعی حقوق بشر دیدار و تعامل داریم.

به گزارش شهروند آنلاین، نشست مشترک معاون اول قوه قضائیه با سفرا و دیپلمات‌های مقیم و روسا و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، ظهر امروز برگزار شد.

کاظم غریب آبادی در حاشیه این نشست درباره سیاست حقوق بشری ایران، اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر در عرصه داخلی و خارجی مشخص است.

او با بیان اینکه معتقد به حقوق بشر و پایبند به آن هستیم، گفت: به سه الزام در حوزه حقوق بشر پایبند هستیم؛ در وهله اول اینکه ما یک کشور اسلامی هستیم و معتقدیم حقوق بشر ریشه در ادیان الهی وجود دارد و پدیده نوظهور نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه با بیان اینکه در ادیان الهی به حقوق بشر تاکید شده است، تصریح کرد: الزام دوم قوانین است به ویژه قانون اساسی. سومین الزام نیز تعهدات بین‌المللی ایران در زمینه حقوق بشر است.

او افزود: از ۱۰ معاهده بین‌المللی جزو ۵ کنوانسیون حقوق بشری هستیم و در حوزه بین‌المللی سیاست تعاملی را در پیش داریم، از این رو تعامل ویژه‌ای با دفتر کمیسر عالی حقوق بشر داریم.

غریب آبادی ادامه داد: با طیفی از گزارشگران موضوعی حقوق بشر دیدار و تعامل داریم؛ خانم دوهان از ایران بازدید کرد و از سه گزارشگر ویژه دیگر هم دعوت کردیم که اگر بپذیرند میزبانشان خواهیم بود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.