استقبال از رئیس‌جمهوری در چین/معجزه زندگی در زیر آوار

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 15 فوریه 2023

چهارشنبه، 15 فوریه 2023، فایننشال‌تایمز به سفر ابراهیم رئیسی به چین توجه کرد؛ واشینگتن‌پست از تیراندازی جمعی در دانشگاه میشیگان گفت و نیویورک‌تایمز از معجزه‌های بعد از زلزله ترکیه.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، واشینگتن‌پست و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«شی به رئیسی اطمینان می‌دهد» عنوان تصویر اصلی روزنامه فایننشال‌تایمز است که مراسم استقبال رسمی شی جین‌پینگ را از ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، هنگام ورود او به چین نشان می‌دهد. در گزارش آمده: «شی چین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، سه‌شنبه از همتای ایرانی خود، ابراهیم رئیسی، در پکن استقبال کرد. چنین دیداری برای اولین‌بار در 20 سال گذشته رخ داده است. شی متعهد شد که تجارت با ایران را افزایش دهد و از تلاش‌های سازنده برای احیای توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی حمایت کند؛ تلاشی برای اطمینان‌بخشی نسبت به تعهد خود درباره توافقنامه همکاری 25 ساله با تهران که در سال 2021 امضا شد.»

واشینگتن‌پست

«انگیزه قاتل مسلح دانشگاه مشخص نیست» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است درباره تیراندازی در دانشگاه ایالتی میشیگان آمریکا. در گزارش آمده: «مقامات روز سه‌شنبه گفتند هنوز هیچ توضیحی درباره علت تیراندازی اواخر روز دوشنبه مردی مسلح در محوطه دانشگاه ایالتی میشیگان ندارند، آنچه منجر به کشته‌شدن سه دانشجو، زخمی‌شدن شدید پنج دانشجوی دیگر و گسترش وحشت در فضای دانشگاه شد. پلیس گفت مرد مسلح  43 ساله که آنتونی دواین مک‌ری نام داشت، هیچ ارتباط آشکاری با این دانشگاه نداشت. او سپس به خود شلیک کرد و جان باخت، بدون اینکه دلیل روشنی برای حمله به این دانشگاه در شهر لنسینگ شرقی در شمال غربی دیترویت، ارائه کرده باشد. این قتل عام به تلفات فزاینده تیراندازی‌های وحشیانه که به بخش ثابت زندگی آمریکایی تبدیل شده ‌است، اضافه شد و به بحث‌های همیشگی درباره قوانین اسلحه و درخواست‌های تغییر دامن زد.»

نیویورک‌تایمز

«به‌سختی زنده‌ماندن پس از 200 ساعت زیر آوار زلزله» و «معجزه‌های امدادگران» عناوین گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است همراه با تصویر اصلی با این توضیح: «محمد انس ینینار 17ساله و عبدالباکی ینینار 21ساله روز سه‌شنبه از زیر آوار زلزله در شهر قهرنان‌مرعش ترکیه نجات یافتند.» در این گزارش آمده: «برای حدود 200 ساعت، دو برادر ترکیه‌ای که زیر آوار ساختمان فروریخته در شهر زلزله‌زده قهرمان‌مرعش مدفون بودند، مکمل‌های بدنسازی را جیره‌بندی می‌کردند، ادرار خود را می‌نوشیدند و جرعه‌های هوا را می‌بلعیدند!…»

//انتهای خبر

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.