پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری خودداری کنید / انسداد برخی محورها

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به استمرار بارش برف در اغلب مناطق کشور توصیه می کنیم هموطنان تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند

به گزارش شهروند آنلاین؛سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به بارش برف و باران در اغلب مناطق کشور اظهارکرد: باتوجه به بارش های اخیر و اکنون نیز شاهد استمرار بارش ها هستیم، توصیه می کنیم هموطنان از انجام سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: هر موقع احساس کنیم که تردد در مسیری خطرناک و تهدیدی برای جان رانندگان و سرنشینان است، قطعا همکاران ما در پلیس راه برای حفظ جان هموطنان از تردد وسایل نقلیه در مسیرهای مذکور جلوگیری خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مسیرهای آزاد راه تهران – چالوس، کرج – چالوس، استان کهگیلویه و بویراحمد، بهدشت، کرمان و انار به مهریز یزد به علت بارش برف مسدود است و به محض بازگشایی اطلاع رسانی خواهد شد.

سردار هادیانفر در ادامه به آمادگی کامل دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی زمستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از ۲۳ آذرماه و با انجام رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۱۴۰۱ ، پلیس راهور و سایر دستگاه های ذیربط آمادگی کامل برای تسهیل ترددها در شرایط بارندگی را دارند و در مسیرها و گردنه های برف گیر حضور دارند.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نحوه رانندگی و لزوم احتیاط در شرایط بارندگی تاکید کرد: فاصله طولی حین رانندگی حفظ شود و یک خودرو حتما باید ۲.۵ برابر طول خودش با خودروی جلویی فاصله داشته باشد تا شاهد تصادفات نباشیم.

هادیانفر خاطرنشان کرد: همراه داشتن زنجیر چرخ، داشتن سوخت کافی، بررسی سالم بودن بخاری خودرو، سالم بودن برف پاک کن و چراغ‌های خودرو در شرایط جوی که مه یا غبار صبحگاهی است یا در مواقعی که نور خورشید به علت مه گرفتگی کافی نیست از اصول اولیه رانندگی در فصل زمستان است.

به گزارش خبرگزاری پلیس، هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه ها با شماره ۱۲۰ یا ۸۸۲۸۸۸۸۸ – ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.