تلاش هلال‌احمر ایران برای افزایش میزان کمک‌های بین‌المللی به مناطق زلزله‌زده سوریه

دکتر کولیوند در دیدار با رئیس هلال احمر سوریه مطرح کرد:

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای سوری خود از تلاش برای افزایش کمک‌های بین‌المللی به مردم زلزله زده سوریه خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛دکتر پیرحسین کولیوند در دیدار با خالد حبوباتی، رئیس هلال احمر سوریه گفت: ایران چندی پیش خود متحمل یک زلزله شدید شد و هنوز هم درگیر امدادرسانی به مناطق زلزله زده خوی هستیم اما شدت زلزله در ترکیه و سوریه و روابط برادرانه ای که میان کشورها وجود دارد، ما را بر آن داشت تا به کمک شما نیز آمده و به ملت شما یاری رسانی کنیم.

وی افزود: کمک های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به سوریه تداوم خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد تا کمک های بین المللی نیز به شکلی آسان تر به دست مردم سوریه برسد.

دکتر کولیوند خاطرنشان کرد: هلال احمر سوریه به خوبی توانسته جست و جو و نجات را تمام کند و امروز باید وارد مرحله اسکان آسیب دیدگان شود و ما آماده هستیم تا تجربیات خود را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم.

رئیس هلال احمر سوریه در دیدار با دکتر کولیوند با بیان این که ایران و سوریه دو کشور شریک و دوست هستند، گفت: ایران در عرصه جهانی موفقیت های زیادی داشته و همگان می دانند که ایران هیچگاه دوستان خود را رها نکرده و امروز نیز بار دیگر این اصل با حضور در سوریه ثابت شد.

وی افزود: ما از تمامی‌کمک هایی که ایران به سوریه کرده سپاسگزاریم و این تبادلات است که روابط دو ملت را ترسیم می‌کند و موجب تحکیم آن می‌شود.

رئیس هلال احمر سوریه خاطرنشان کرد: به هلال احمر ترکیه پیشنهاد شده است که آن قسمت هایی از استان ادلب که در کنترل دولت مرکزی نیست از طریق آن‌ها امدادرسانی شود و دولت سوریه نیز کمک های خود را به آن‌ها تحویل خواهد داد تا در اختیار آسیب دیدگان قرار گیرد. اولویت ما کمک رسانی به مردم آسیب دیده است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: اسلام دین رحمت و دوستی است و برهمین اساس مسائل سیاسی برای ما مهم نیست زیرا همه ما مسلمان هستیم و باید در کنار یکدیگر قرار گیریم.

خالد حبوباتی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با کمک سازمان ملل محموله ای نیز به ادلب ارسال کنیم و این امر براساس اصول انسانی صورت خواهد گرفت و امیدواریم سایر طرف ها نیز همکاری کنند. وی افزود: دو کشور ایران و سوریه هر دو در روزهای سختی قرار دارند و به همین علت است که کمک های شما بسیار‌ ارزشمند است. در همین خصوص از رهبری و رئیس جمهوری ایران هم تشکر می‌کنیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.