نجات کودک ۱۲ ساله ترکیه ای از زیر آوار ۱۰ روز پس از زلزله

کودک ۱۲ ساله پس از ۲۶۰ ساعت ماندن در زیر آوار، سرانجام زنده بیرون کشیده شد و نجات یافت

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از اسپوتنیک، حدود ۲۶۰ ساعت پس از زلزله‌های ویرانگر ترکیه که هزاران خانه را تخریب کرد و ۳۸۰۴۴ نفر را به کشتن داد، یک کودک ۱۲ ساله حدود ۱۰ روز پس از این حادثه از زیر آوار در استان هاتای ترکیه نجات یافت.

به گزارش شبکه تلویزیونی تی آر تی هابر ترکیه، این کودک در استان هاتای زنده از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

چند ساعت پیش از این نیز، یک زن ۳۰ ساله ترکیه‌ای پس از ۲۵۸ ساعت ماندن در زیر آوار یعنی حدود ۱۰ روز پس از زلزله، در منطقه زلزله زده قهرمان مرعش توسط امدادگران نجات یافت.

گفته شده این فرد نجات یافته در حال حاضر از نظر جسمانی در وضعیت مساعدی به سر می‌برد.

نجات این زن پس از ۱۰ روز امیدها به نجات برخی دیگر از جاماندگان در زیر آوار را افزایش داده است.

برساس آخرین گزارش‌ها از مناطق زلزله زده، مرکز مدیریت حوادث اضطراری (آفاد) ترکیه اعلام کرد که شمار جان باختگان زلزله اخیر در این کشور به ۳۶ هزار و ۱۸۷ نفر رسیده است. مرکز مدیریت حوادث اضطراری همچنین تاکید کرد که پس از زلزله شدید، بیش از ۲۱۶ هزار نفر مجبور به ترک محل سکونت خود شده اند.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت حوادث اضطراری ترکیه، پس از وقوع زلزله شدید در هفته گذشته ۴ هزار و ۳۲۳ پس لرزه ثبت شده است.

این در حالی است که روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه گفت: حدود ۴۷ هزار ساختمان در زلزله آسیب دیده و حدود ۲۰ هزار ساختمان از آنها تخریب می‌شود. ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هم در این حادثه خانه و کاشانه خود را از دست داده اند.

گفتنی است در پی وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در مناطق جنوبی ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور دستور اعلام وضعیت اضطراری در ۱۰ استان را صادر کرد که از چهارشنبه گذشته اجرایی شد. استان‌های «آدانا، آدی یامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان ماراش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و شانلی اورفا» ۱۰ استانی هستند که در آنها اعلام وضعیت اضطراری شد.

اعلام وضعیت اضطراری در منطقه‌ای موجب افزایش اختیارات مقامات محلی و نهادهای مجری قانون می‌شود و دولت نیز می‌تواند برای پیشبرد بهتر امور، اجرای برخی قوانین در این مناطق را تعلیق و یا قوانین جدید وضع کند.

هم‌زمان خبرنگار المیادین هم پیشتر اعلام کرد که ساکنان استان‌های لاذقیه، حلب و حمص، تا دمشق در سوریه شدت این زمین لرزه بزرگ را احساس کردند./مهر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.