۲۵۰۰ عملیات امداد کوهستانی در 11 ماه

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از پوشش حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی کشور در ۱۱ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تهران و مازندران پرحادثه‌ترین ارتفاعات کشور است.

به گزارش شهروند آنلاین از جمعیت هلال‌احمر؛ بابک محمودی اظهارداشت: از اول فروردین تا ۲۲ بهمن امسال، ۲ هزار و ۴۷۶ مورد عملیات کوهستان در ارتفاعات و مناطق جنگلی انجام شده است که این نوع از عملیات هفت درصد از عملیات امدادونجات را تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته، عملیات کوهستان ۶ درصد افزایش یافته است، افزود: در ۳۲۸ روز گذشته، انتقال ۲ هزار و ۲۵۳ مفقودی و در راه مانده به مناطق امن، انتقال زمینی و هوایی ۷۷۱ مصدوم و ارائه خدمات پیش بیمارستانی به ۲۷۸ مصدوم توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

او ادامه داد: بیشترین عملیات کوهستان در استان‌های تهران، با ۲۶۷ مورد، مازندران با ۲۴۷ مورد، گیلان با ۲۱۴ مورد و فارس با ۲۰۷ مورد انجام شد.

سرپرست سازمان امدادونجات، با بیان اینکه میزان پروازهای انجام شده در عملیات‌های امداد کوهستان و در مدت زمان یاد شده، ۲ هزار و ۳۲۰ سورت پروازی بوده است، گفت: با یکهزار و ۸۲۶ ساعت پرواز بالگردهای هلال‌احمر ۲ هزار و ۵۳۶ نفر و ۲۴۲ تن محموله امدادی انتقال داده شد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.