از دختران غمگین آمریکایی تا میدان نبردی جدید میان ایالات متحده و چین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 18 فوریه 2023

شنبه، 18 فوریه 2023، واشینگتن‌پست از دختران غمگین آمریکایی گفت و نیویورک‌تایمز از میدان نبردی جدید میان ایالات متحده آمریکا و چین.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های واشینگتن‌پست، تایمز و نیویورک‌تایمز به شرح زیر است:

واشینگتن‌پست

«بحران در میان دختران آمریکایی» و «یافته‌های نگران‌کننده درباره غمگینی فراگیر، افکار خودکشی‌گرایانه و خشونت جنسی که دختران نوجوان متحمل می‌شوند، والدین و عموم مردم را شوکه کرده است» عناوین گزارش روزنامه واشینگتن‌پست است که در آن آمده: «طبق داده‌های خیره‌کننده محققان فدرال در این هفته، تقریبا از هر سه دختر دبیرستانی یک نفر گفته‌ به خودکشی فکر کرده، که در دهه گذشته 60 درصد افزایش داشته است. نزدیک 15 درصد وادار به رابطه جنسی شده‌اند. از هر 10 دختر، 6 نفر آنقدر غمگین یا ناامید بوده‌اند که فعالیت‌های منظم خود را متوقف کرده‌اند….»

تایمز

چندین روزنامه بریتانیایی شنبه، 18 فوریه 2023، در صفحه نخست خود به توافق احتمالی ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، با اتحادیه اروپا برای حل مشکلات پروتکل ایرلند شمالی در توافق برگزیت توجه کردند. «توافق جدید برگزیت بزرگ‌ترین آزمون برای سوناک» عنوان گزارش اصلی روزنامه تایمز است که می‌گوید: «ریشی سوناک با بزرگ‌ترین آزمون دوران نخست‌وزیری‌اش روبه‌رو می‌شود، این در حالی است که او با وجود ملاحظات و تردیدهای نمایندگان حزب محافظه‌کار منتقد اتحادیه اروپا آماده می‌شود تا توافق جدیدی را درباره برگزیت پیش ببرد.»

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز با عنوان «میدان نبردی جدید»، از رقابت چین و ایالات متحده گفته است. در این گزارش آمده: «در طول جنگ سرد، استراتژیست‌های آمریکایی می‌ترسیدند که اتحاد جماهیر شوروی در تولید تسلیحات از ایالات متحده پیشی بگیرد و به شکاف و نابرابری احتمالی نظامی منجر شود. ایالات متحده و چین بر فراز زمین، اما از درون ماهواره‌های در حال گردش، در حال آزمایش سیستم‌های دفاعی جدید هستند. اکنون، مقامات ایالات متحده نگران شکاف واقعی و حضور رو به رشد چین در این زمینه هستند. استفاده چین از این بخش با صنعت هوایی و تدارکات پیشرفته نشان می‌دهد که این کشور از رقیب ابرقدرت خود جلوتر است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.