پرونده های مرموز آخر هفته

گزارش «شهروند آنلاین» از ۵ پرونده جنایی که بازپرس کشیک قتل پایتخت را به صحنه جنایت برد

بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت پرونده‌های جنایی‌ را بررسی می‌کنند که طی آن سه مرد، یک زن و یک نوزاد  به‌صورت نامعلومی جان باخته‌اند. مرگ مرموز  یک زن، سه مرد  و یک نوزاد یک‌ماهه در پایتخت، پنج ماموریت ویژه آخر هفته بود که  پیش‌روی بازپرس و کارآگاهان جنایی قرار گرفت. بازپرس کشیک قتل تهران دستور شناسایی عاملان این جنایت‌ها را صادر کرده است.

مریم رضاخواه – شهروند آنلاین؛ نخستین پرونده مربوط به پسر جوانی است که روز پنجشنبه به‌طرز مشکوکی جانش را از دست داده است. ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه اورژانس و ماموران کلانتری نعمت‌آباد در جریان مرگ پسر ۲۷ ساله قرار گرفتند. معاینات روی بدن مقتول نشان از جراحات شدید داشت. ماموران کلانتری نعمت‌آباد گزارش این جنایت را به بازپرس کشیک قتل اطلاع دادند. بررسی‌ها نشان می‌داد این پسر در خانه پدری‌اش به قتل رسیده است. جسد برای بررسی علت اصلی مرگ به پزشکی‌قانونی انتقال یافت.

پدر مقتول در بازجویی‌های نخست گفت: «شب گذشته  پسرم با سه مرد همسایه درگیر شد. بحث‌شان شده بود. او را حسابی کتک زده بودند. صدایشان را که شنیدم خودم را به خیابان رساندم. توانستم غلام را از دست مردان همسایه نجات دهم و به خانه بیاورم. وقتی وارد خیابان شدم، همسایه‌ها همه رفتند و پراکنده شدند. غلام حالش بد بود، می‌گفت سردرد دارد و نتوانست شام بخورد. رفت خوابید. صبح که شد رفتم بیدارش کنم، اما دیگر از خواب بیدار نشد. نبضش را گرفتم، اما نمی‌زد، بنابراین با پلیس و اورژانس تماس گرفتم.»

در حالی دستور بازداشت سه مرد همسایه از سوی بازپرس ناصری، قاضی کشیک دادسرای جنایی، صادر شده که اظهارات ضد و نقیض پدر مقتول در شعبه چهارم بازپرسی در حال بررسی است.

مرگ تلخ نوزاد یک ماهه

پرونده دوم مربوط به نوزاد یک ماهه‌ای است که به‌صورت مرموز در بیمارستان جان باخت.

نوزاد یک ماهه  با مرگ معمایی‌اش پرونده‌ای را پیش‌روی بازپرس دادسرای جنایی پایتخت قرار داد. مرد جوان که تنها یک ماه شاهد تولد فرزندش بود، به خاطر مرگ فرزندش از  بیمارستانی که پسرس در آن بستری بود، شکایت کرد. این مرد ادعا می‌کند که مسئولان بیمارستان به ‌خاطر سهل‌انگاری باعث مرگ نوزادش شده‌اند.

با مخابره‌شدن مرگ مشکوک پسر یک ماهه در  بیمارستان از سوی ماموران کلانتری رازی، بازپرس کشیک قتل در جریان این حادثه قرار گرفت. ظهر پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه بود که بازپرس ناصری به همراه تیمی از کارگاهان به محل جنایت رفتند. پدر نوزاد نخستین فردی بود که از سوی تیم تحقیق مورد بازجویی قرار گرفت. او به ماموران گفت: «پسرم چند روزی بود که بیقراری می‌کرد. شیر درست نمی‌خورد، سرماخورده بود. فکر می‌کردیم خوب می‌شود، اما بدتر شد. او را به بیمارستان آوردیم، اما به جای اینکه بهتر شود دیگر نفس نکشید و جان باخت.»

در حالی ادعاهای این پدر مطرح است که بیمارستان هم درباره مرگ این نوزاد به تیم تحقیق گفته عفونت باعث مرگ پسربچه یک‌ماهه  شده است.

بازپرس کشیک قتل دستور تحقیقات بیشتر از خانواده نوزاد را صادر کرده و قرار است پزشکی‌قانونی علت اصلی مرگ نوزاد را اعلام کند.

داغ پدر در جراحی زیبایی

مرد ۵۷ ساله‌ای که  معده‌اش را کوچک کرده بود، پس از دو روز در بیمارستان جان باخت.

حادثه‌ای عجیب که پرونده آن در دادسرای جنایی به جریان افتاد. خانواده این پدر از کادر درمانی و دکتر جراح به اتهام قصور پزشکی شکایت کرده‌اند. این در حالی است که کادر درمان علت مرگ را آمبولی اعلام کرده‌اند؛ عارضه‌ای که احتمال وقوع آن در جراحی معده خیلی ناچیز است.

حالش کاملا خوب بود، با پای خودش به بیمارستان رفت. قرار بود عمل جراحی ساده‌ای داشته باشد تا اینکه سرنوشتش با مرگ گره خورد.

‌کادر درمان معتقد است او به دلیل آمبولی جان باخته، اما خانواده این مرد نظر دیگری دارند. آنها پیگیر ماجرا هستند و می‌خواهند بدانند علت مرگ پدرشان چه بود.

غروب پنجشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، ماموران کلانتری در تماس تلفنی با وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، مرگ مشکوک مردی را روی تخت بیمارستانی در مرکز تهران گزارش کردند. با اعلام این خبر، تیم تحقیق به بیمارستان موردنظر رفتند و در سردخانه این مرکز درمانی با جسد مردی ۵۷ساله‌ مواجه شدند که به دلیل آمبولی فوت کرده بود. تحقیقات ابتدایی نشان می‌داد این زن به دلیل انجام جراحی معده در بیمارستان بستری  شده، اما به دلایل نامعلومی جان باخته است.

اعضای خانواده متوفی نیز در جریان تحقیقات از کادر درمان شکایت کردند. با دستور وحید ناصری، بازپرس ویژه قتل شعبه چهارم دادسرای امور جنایی، جسد این پدر برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی‌قانونی و پرونده به دادسرای جرایم پزشکی ارجاع داده شد.

 حالا خانواده این مرد ۵۷ ساله مانده‌اند با غمی بزرگ و سوالاتی بی‌جواب. داغی که شوک بزرگی را به خانواده دوستان و آشنایش بود.

تحقیقات درخصوص علت مرگ این مرد از سوی مراجع قضایی ادامه دارد.

آخرین نفس‌های مرد کارتن‌خواب در بامداد جمعه

ساعتی از ماجرای این مرگ گذشته بود که مرگ دیگری در پایتخت به ماموران پلیس گزارش شد. در این پرونده نیز ماموران پلیس شناسایی عامل مرگ مرد کارتن‌خواب را در جنوب تهران در دستور کار خود قرار دادند. ساعت بامداد جمعه بود که ماموران پلیس در جریان قتل دیگری قرار گرفتند. بلافاصله گشت کلانتری برای بررسی موضوع در محل کشف جسد در این محله حاضر شد. در ادامه بلافاصله تیم جنایی به‌همراه قاضی ناصری از دادسرای جنایی پایتخت در محل حاضر شد و به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد مردی کارتن‌خواب به علت نامعلومی در حاشیه جنوب تهران جانش را از دست داده است. مرگ به دلیل سرما و یخ‌زدگی اولین فرضیه‌ای بود که پیش‌روی تیم جنایی قرار گرفت. با انتقال مرد کارتن‌‌خواب به پزشکی‌قانونی دیگر ابعاد این مرگ هم از سوی تیم تحقیق در حال بررسی است تا علت دقیق آن فاش شود.

از آنجایی که این مرد کارتن‌خواب  مجهول‌الهویه است، بازپرس کشیک قتل دستور شناسایی هویت مقتول را صادر کرد تا جسدش به خانواده‌اش تحویل داده شود.

پایان مرموز زندگی زن صیغه‌ای

پرونده پنجم جنایی آخر هفته پایتخت مربوط به زنی ۴۲ ساله‌ است که در خانه‌اش جان باخت. صبح جمعه از سوی کلانتری نامجو به بازپرس ناصری مرگ مشکوک زنی ۴۲ ساله  اطلاع داده شد.

در نخستین گام همسر صیغه‌ای این زن مورد بازجویی قرار گرفت. این مرد میانسال به ماموران گفت: «مدتی پیش با یکدیگر آشنا شدیم. همسرم تازگی‌ها طلاق گرفته بود، ما هم ازدواج موقت کردیم. مرضیه مشکل اعصاب داشت، قرص‌های اعصاب مصرف می‌کرد و کمی عصبی بود. شب گذشته حالش بد شد. استرس داشت. رفتیم  بیمارستان اما شلوغ بود. محیط شلوغ بیشتر آزارش می‌داد، به ناچار به خانه برگشتیم. گفت که خوب است و رفت خوابید. صبح که بیدار شدم دیدم نفس نمی‌کشد. اورژانس آمد و چون مرگ همسرم مشکوک بود، به پلیس خبر دادند.»

با ادعاهای این مرد، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت مرگ مشخص شود. تحقیقات از شوهر صیغه‌ای به عنوان مظنون پرونده ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.