هشدار بورل درباره شکنندگی اروپا در جنگ‌های سایبری

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ با اذعان به شکنندگی اروپا در برابر جنگهای سایبری خواستار کمکهای فوری نظامی به اوکراین و سازگار شدن صنایع دفاعی اروپا برای مقابله با چالشهای جدید شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، جوزپ بورل با اشاره به در نظر گرفتن صندوقی برای کمک به اوکراین گفت: هر یک از کشورها به طور جداگانه و در حد توان به این صندوق کمک می‌کند و تاکنون حدود دوازده میلیارد دلار به عنوان کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده شده است که در نوع خود دستاوردی بی‌نظیر است و شایسته است که ما این کار را ادامه دهیم .

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: مساله مهم‌تر این است که ما به آموزش هر چه بیشتر اوکراینی‌ها و تسریع حمایت نظامی از آنها مبادرت کنیم . مساله اساسی اکنون در خصوص اروپا بویژه در عرصه جغرافیای سیاسی تسلیح اوکراین است همچنانکه همه رهبران اروپایی نیز تاکید کرده‌اند، روسیه نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود و قدرت اوکراین در این جنگ باید افزایش یابد. ما اکنون خواستار حمایتهای نظامی هر چه بیشتر از اوکراین هستیم زیرا این کشور در تنگنا قرار دارد و ما باید حمایتهای مطلوب از این کشور به عمل آوریم .

جوزپ بورل افزود: ما فرصتهای زیادی را برای تصمیم‌گیریهای قاطع از دست داده‌ایم و اکنون از جنگ کلاسیک صحبت نمی‌کنیم . ما نیازمند ارائه و حمایت فوری و ضروری از اوکراین هستیم. شما اگر فرصت را از دست دهید پیروز نخواهید شد . ما باید چالشهای پیش رو را به شکل سریع حل کنیم. فرصت نقشی اساسی ایفا می‌کند و ما باید از فرصت استفاده کنیم و کشورهای اروپایی باید گلوله و سلاحهای لازم را در اختیار اوکراین قرار دهند. ما به عنوان کشورهای اروپایی از ابزارها و امکانات لازم برای حمایت مطلوب از اوکراین در کوتاه مدت و دراز مدت بهره‌مند هستیم.

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به اینکه اقتصاد روسیه بر اثر تحریمهای وضع شده علیه این کشور شاهد افول و کاهش است، گفت: ما نباید بین سیاستهای کوتاه مدت و میان مدت خلط مبحث کنیم. این مساله‌ای مهم است. این مساله به وزرای دفاع کشورهای اروپایی مربوط می‌شود که باید مسئولیتهای خود را درست انجام دهند. آنها در ششم و هفتم ماه مارس به منظور تسریع در تجهیز تسلیحاتی اوکراین نشستی برگزار خواهند کرد و اگر ما دست در دست هم بدهیم، موفق خواهیم شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: ما باید مسئولیتها و وظایف خود را به خوبی انجام دهیم و نقش فعال خود را در عرصه امنیتی وسیاسی تقویت کنیم .

او افزود: من در ادامه راجع به فضای سایبری و اماکنی که ممکن است شکننده باشند صحبت خواهم کرد. دفاع سایبری مساله بسیار مهمی است چرا که ما اکنون در صدد مقابله با جنگهای کلاسیک نیستیم بلکه باید متمرکز بر تکنولوژی و ابعاد فناوری باشیم و طبیعتا ما آماده اینگونه جنگها نیستیم و در نتیجه باید مقدرات و منابع ضروری را برای این مساله در نظر بگیریم. جنگها در آینده با جنگهای کنونی متفاوت خواهد بود و بخشهای صنایع دفاعی ما باید با متغیرات جدید سازگار شوند و آماده مقابله با چالشها باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.