پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی به کجا رسید؟

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای بعد از ارائه مدارک باید ظرف مدت یک ماه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از خانه ملت، علی بابائی کارنامی  در مورد تأثیر اجرای طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی که به تأیید شورای نگهبان رسیده است، گفت: این قانون ماحصل تلاش دو ساله کمیسیون اجتماعی است و قطعا با تصویب آن بسیاری از مشکلات کارگران ساختمانی در خصوص پوشش بیمه تامین اجتماعی رفع خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی این قانون توسط وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بر اساس این قانون کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت فنی و حرفه‌ای باید بعد از مراجعه به منظور ارائه مدارک ظرف مدت یک ماه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند ضمن اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان برای تامین منابع مالی لازم برای اجرای این قانون پیش‌بینی و تاکید شده است که سازمان تامین اجتماعی باید حساب متمرکز جدایی را برای اجرای آن ایجاد کرده و از هر درآمدی که کسب کند ردیفی را برای واریز به این حساب اختصاص دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی باید این قانون را اجرا کرده و هر ۳ ماه یکبار گزارشی از روند اجرای آن به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قطعا پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی هم موافق با اصل ۳ قانون اساسی مبتنی بر عدالت اجتماعی است و هم از حوادث ناشی از کار که در این حرفه فراوان وجود دارد، پیشگیری می‌کند، کما اینکه سالانه بیش از هزار نفر فوت و بیش از ۵۰ نفر قطع نخاع ناشی از این حرفه در سراسر کشور گزارش می‌شود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.