کشف محموله قاچاق حیات وحش در تهران

پنج گربه‌سان وحشی ضبط و به محیط زیست استان منتقل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: روزگذشته طی عملیات کلانتری 179 خلیج و همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران محموله قاچاق حیات وحش از یک مخفیگاه در حوالی جنوب تهران ضبط و به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد.

به گزارش شهروند آنلاین از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، علیرضا مزینانی در تشریح این خبر گفت: مخفیگاه مذکور از مدتی پیش از سوی مأموران و بخش تخصصی این اداره کل شناسایی و رصد شده و در دستورکار برای دریافت حکم ورود به محل بوده است.

او افزود: به لحاظ حساسیت موضوع و امکان انتقال گونه‌ها، روز گذشته ماموران پلیس در یک عملیات وارد مخفیگاه موصوف شده و محموله مورد نظر را توقیف و ضبط کرده و باحضور تیم تخصصی و دامپزشک و همچنین مأموران یگان حفاظت این اداره کل گونه‌های کشف و ضبط شده  پس از عملیات بی‌هوشی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه این گونه‌ها مشتمل بر یک گربه کاراکال بالغ به همراه دو گربه ماهیگیر بالغ و دو توله بوده که این گربه‌های ماهیگیر در فهرست گونه‌های سایتیس قرار دارند.

مزینانی با بیان اینکه در حال حاضر برای بررسی و رسیدگی بیشتراین گربه‌سانان به یکی از کلینیک‌های حیات وحش منتقل شده‌اند، تصریح کرد: پرونده قضائی برای فرد متخلف تشکیل و به مراجع قضائی ارسال خواهد شد، ضمن اینکه موضوع در دست تحقیقات بیشتر هم قرار می‌گیرد.

مقام مسئول درحوزه محیط زیست پایتخت همچنین از هوشیاری و همکاری فرماندهی و عوامل کلانتری 179 خلیج  در عملیات کشف و ضبط این گونه‌ها تقدیر کرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.