آل‌کثیر عذرخواهی کرد؛ شانس بخشش چقدر است؟

مهاجم پرسپولیس در نامه‌ای به AFC مجبور به عذرخواهی شده، اما باز هم مشخص نیست بخشیده شود

بعد از محرومیت شش ماهه عیسی آل‌کثیر، این بازیکن این روزها پیگیر اعتراض به این حکم و کاهش میزان محرومیتش است.

تنها ساعاتی قبل از بازی حساس پرسپولیس با النصر عربستان بود که خبر رسید عیسی آل‌کثیر با محرومیتی شش ماهه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه شده است. این محرومیت به دلیل شادی بعد از گل مهاجم پرسپولیس که چشمانش را به شکل کشیده درآورده بود، رخ داد.

حرکت عیسی به عنوان مصداق نژادپرستی برداشت شده؛ اگرچه این بازیکن معتقد است قبلا هم بارها چنین حرکتی را انجام داده و آن را به برادرزاده خود تقدیم کرده است.

پرسپولیس که به محرومیت آل‌کثیر اعتراض کرده، امیدوار است بتواند میزان محرومیت مهاجم خود را کاهش دهد، تا هم در فینال لیگ قهرمانان آسیا و البته هم در لیگ برتر بتواند از او استفاده کند.

حسینی، مسئول روابط بین‌الملل پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پرونده این بازیکن می‌گوید: «یک کار گروهی انجام دادیم و لایحه خوبی نوشته شد. مستندات و شهادت‌نامه را فرستادیم. درخواست کردیم جلسه استماع برگزار شود. به امید خدا پنجشنبه بعدی این جلسه برگزار می‌شود. عیسی به هیچ وجه قصدی نداشته که توهین به گروه خاصی شود، ولی گفته که هدفم از این کار اشاعه عشق و تقسیم شادی در مهیج‌ترین لحظات زندگی‌ام با کسی که خیلی دوستش دارم، بوده، ولی اگر کسی در یک جای دنیا به نحوی از این موضوع ناراحت است، از ناراحتی او ناراحتم و عذرخواهی می‌کنم.»

در واقع با وجود اینکه آل‌کثیر اتهام نژادپرستی را رد کرده، مجبور به عذرخواهی شده تا شاید دل مسئولان کمیته انضباطی AFC هم به رحم بیاید و محرومیت او را کاهش دهند. البته قبل از این هم پرسپولیسی‌ها مستنداتی داشتند مبنی بر اینکه شادی گل مهاجم این تیم توهین‌آمیز نبوده و قبلا سابقه داشته، اما مورد قبول کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار نگرفته بود.

حالا قرار است پنجشنبه هفته آینده پرسپولیسی‌ها در جلسه جدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا تشکیل می‌دهد، از مهاجم خود دفاع کنند و امید دارند که محرومیت او کاهش یابد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.