افزایش آلودگی هوای تهران طی فردا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران افزایش آلودگی هوای تهران طی فردا (اول اسفندماه) و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، با بررسی نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی الگوهای پیش‌یابی عددی طی پنج روز آینده وضعیت جوی استان تهران آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات با توجه به افزایش نسبی دما احتمال سقوط بهمن پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه (اول اسفندماه) با توجه به سکون نسبی و عدم وزش باد قابل ملاحظه در بعضی ساعات افزایش شاخص آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

برای چند روز آینده شاهد روند افزایش نسبی دما در سطح استان خواهیم بود.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا (اول اسفندماه) صاف همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲ اسفندماه) قسمتی ابری و غبارصبحگاهی به‌تدریج افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای منفی ۱۷ درجه سانتی‌گراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

وزش باد شدید و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید در بعضی ساعات و احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد استان تهران از یکشنبه ( ۳۰ بهمن) تا چهارشنبه (۳ اسفند) خبر داد.

در اثر این مخاطره احتمال آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و سقوط بهمن در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این پدیده جوی، اجتناب از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، خودداری از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال، عدم استقرار در مناطق مرتفع نظیر داربست و …، محافظت از محصولات کشاورزی، کنترل استحکام سازه‌های موقت و تاسیسات کشاورزی و آمادگی ارگان‌های ذیربط را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.