واکنش طالبان افغانستان به شکایت پاکستان در مونیخ

وزارت خارجه حکومت طالبان در واکنش به سخنان وزیر امورخارجه پاکستان در نشست امنیتی مونیخ، به این کشور توصیه کرد به‌جای شکایت در کنفرانس‌های بین‌المللی، مسائل دوجانبه را رو در رو در میان بگذارد و نگرانی اسلام آباد در مورد وضعیت امنیتی افغانستان را بی‌مورد دانست.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری صدای افغان(آوا) عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در رشته توئیتی در واکنش به سخنان بلاول بوتو زرداری، پیرامون این موضوع که ممکن است گروه‌های تروریستی از افغانستان دست به فعالیت‌های تروریستی بزنند و اگر جامعه جهانی به این موضوع توجه جدی نکند، مانند پاکستان، تنها تهدیدی برای این کشور نخواهد بود، زیرا دولت افغانستان هنوز نیروهای امنیتی منظم ندارد را دور از واقعیت خواند.

او خاطرنشان کرد: طالبان در عمل به کشورهای منطقه و جهان ثابت کرده که با داشتن نیروهای امنیتی منظم و مجرب به هیچکس اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشور سومی نداده است.

بلخی تأکید کرد: امنیت افغانستان در حال حاضر بهتر از اکثر کشورهای جهان است.

او در ادامه افزود: مایلیم توجه کشورهای منطقه و جهان را به این نکته جلب کنیم که طالبان چه در دوران اشغال و چه پس از فتح، گام‌های ملموسی را برای تقویت امنیت افغانستان و منطقه برداشته و از بیشتر تهدیدهای قبلی علیه امنیت منطقه جلوگیری شده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه طالبان با اشاره به ناامنی‌ها در پاکستان تأکید کرد: ناامنی اخیر پاکستان جدید نیست، بلکه ادامه روند ۲۰ سال گذشته است.

او بار دیگر تأکید کرد: دولت موقت طالبان مصمم است به کسی اجازه ندهد از خاک افغانستان علیه سایر کشورها به ویژه همسایگانش استفاده کند.

در پایان بلخی به پاکستان توصیه کرد: به جای شکایت در کنفرانس‌های بین‌المللی، مسائل دوجانبه را رودررو با دولت افغانستان در میان بگذارد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه پاکستان روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ گفت مهم‌ترین مساله برای کشورش در جامعه جهانی، تهدید تروریستی احتمالی از سوی افغانستان است که شامل تهدید سازمان‌هایی مانند تحریک طالبان پاکستان، ارتش آزادی‌بخش بلوچ، داعش و القاعده می‌شود و این تهدیدها می‌تواند فراتر از مرزهای افغانستان و پاکستان برود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.