هشدار زلنسکی درباره جنگ جهانی سوم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در گفت‌وگو با روزنامه دی ولت آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، با هشدار به پکن علیه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین گفت که در این صورت، جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ زلنسکی افزود: برای کی‌یف، حمایت نکردن چین از فدراسیون روسیه در این جنگ مهم است، در واقع من مایل هستم که پکن از ما پشتیبانی کند، هر چند تصور نمی‌کنم که امکان‌پذیر باشد.

پکن در پی هشدار وزیر امور خارجه آمریکا به همتای چینی خود در باره ارسال جنگ‌افزار به روسیه برای کمک در جنگ اوکراین، اعلام کرد که ایالات متحده حق طرح درخواست ندارد.

زلنسکی گفت: به نظر من، امکان ارزیابی عملگرایانه پکن از رخدادهای اوکراین وجود دارد، زیرا در صورت هم‌پیمانی پکن با روسیه، جنگ جهانی دیگری رخ خواهد داد و براین باور هستم که پکن از این واقعیت، آگاه است.

رئیس‌جمهوری اوکراین در باره مولداوی به دی ولت گفت که کی‌یف، اطلاعاتی درباره توطئه روسیه برای کودتا در مولداوی در اختیار مایا ساندو رئیس‌جمهوری این کشور همسایه اوکراین، قرار داده است. با اینکه او درخواست کمک نکرده، اما از من برای این اطلاعات تشکر کرد و از شرایط ما کاملا آگاهی دارد. اوکراین همیشه برای کمک به مولداوی آماده است.

به گزارش ایرنا، در آستانه نخستین سالروز شروع جنگ اوکراین(۵ اسفند)، وزارت امور خارجه چین به تازگی اعلام کرده است این کشور به زودی از سندی جامع با محوریت حل سیاسی بحران اوکراین با تاکید بر احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی طرفهای درگیر در این جنگ رونمایی خواهد کرد.

هدف اصلی سفر امروز وانگ یی دیپلمات ارشد و رئیس دفتر امور سیاست خارجی حزب کمونیست چین به روسیه و دیدار احتمالی او با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری کشور میزبان نیز رایزنی با مقامات روسیه با محوریت کمک به حل سیاسی بحران اوکراین اعلام شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.