آژانس مسکن گلزار، بهنوش بختیاری و شرکا!

سلبریتی‌ها و شهرتی که ارزان چکش حراج می‌خورد

داستان تبلیغات و فعالیت‌های تبلیغاتی ستارگان سینمای ما داستان پرغصه‌ای است. اوج و فرود این داستان را با هم مرور می‌کنیم

پولاد امین: این روزها کسانی که گذرشان به شهرهای غربی استان مازندران افتاده، بی‌شک با دیدن تصاویر و تبلیغات عجیب و غریب سحر قریشی، محمدرضا گلزار یا بهنوش بختیاری بر در و دیوار و بیلبوردهای عظیم شهرهای شمال شگفت‌زده شده‌‌اند. بیلبوردهایی که کمترین تناسبی با چیزی ندارد که مخاطبان و هواداران از این ستاره‌ها در ذهن‌شان ساخته‌اند- یا فعالیت‌هایی که از آن‌ها با عنوان فعالیت‌های تبلیغی سلبریتی‌ها یاد می‌شود.

سلبریتی ما و سلبریتی آن‌ها

در دنیای پیشرفته، سلبریتی‌ها را اغلب در تبلیغات کالاهای لوکس و شیک و لاکچری می‌توان دید. محصولاتی مانند عطر، جواهرات، ساعت، و حتی مثلا ماشین- که بعد از چندی نیز آن سلبریتی‌ها به عنوان سفرای آن محصولات شناخته می‌شوند و در نهایت یک معادله دو سر برد شکل می‌گیرد. سلبریتی‌های ما اما انگار در فعالیت تبلیغاتی‌شان به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند، تناسب تبلیغ انتخابی با زمینه فعالیت و شهرت‌شان است. مواردی که در روزهای اخیر از گلزار، بهنوش بختیاری و حتی سحر قریشی منتشر شده- و گاه انتقاداتی را هم باعث شده‌اند، جلوه آشکار این بی‌تناسبی هستند.

ابرستاره ویلافروش

در روزهای اخیر در فضای مجازی تصاویری دست به دست می‌شود- که در آن‌ها محمدرضا گلزار و بهنوش بختیاری را بر روی بیلبوردهای عظیم تبلیغاتی چند آژانس املاک و بنگاه مسکن می‌بینیم. تصاویری که بسیاری از سینمادوستان و کاربران فضای مجازی را حیرت‌زده کرده‌ است.
گلزار که سال گذشته با تبلیغ “خودروی روور” یکی از باکلاس‌ترین حضورهای تبلیغاتی را ازش شاهد بودیم، در تبلیغات حاشیه‌ساز شمال، یک مجتمع توریستی لوکس را معرفی می‌کند. بهنوش بختیاری هم که به قول ایران آرت هنوز آن تبلیغ پرماجرای داروی کرونایش از یادها نرفته، در بیلبوردهای شمال ویلا تبلیغ می‌کند. تبلیغاتی که می‌توان گفت در هیچ جای دنیا از سلبریتی‌هاشان، به خصوص بازیگری چون محمدرضا گلزار- که با هر متر و معیاری جزو چند ابرستاره سینمای ما (در حد خودمان البته!) به شمار می‌آید- انتظار نمی‌رود.

مورد عجیب بهنوش و سحر قریشی


این البته تنها کار تبلیغاتی بهنوش بختیاری در هفته‌های اخیر نبوده و مجموعه ویدئوهای کوتاه او با موضوع مسایل زناشویی هم به خوبی دیده شده و جلب توجه کرده‌اند. ویدئوهایی که به ادعای بعضی از سایت‌های سینمایی ظاهرا برای معرفی و تبلیغ بازیگر مقابل بهنوش بختیاری ساخته شده‌اند- که همین هم باعث عجیب‌تر شدن‌شان می‌شود.
یک سری تبلیغات عجیب هم این روزها با بازی سحر قریشی دیده‌ایم- که در آن، سحر قریشی کمپینی راه‌اندازی کرده که وعده می‌دهد ۶۰ هزار نفر به تعداد فالوورهای کسانی که اسپانسر این کمپین می‌شوند، اضافه خواهد کرد. کمپینی که می‌تواند یک بار دیگر سحر خانم قریشی را که بعد از ماجرای آقای پارک‌بان تا حد زیادی از حاشیه کناره گرفته بود، دوباره وارد حاشیه و جنجال کند. به خصوص که در یکی دو سال اخیر سلبریتی‌ها همواره با شایعات زیادی درباره واقعی نبودن تعداد فالوورهایشان درگیر بوده‌اند.

تبلیغات عجیب

داستان تبلیغات عجیب‌وغریب سلبریتی‌های ما البته منحصر به این چند بازیگر نمی‌شود و از روزی که فعالیت تبلیغاتی برای بازیگران آزاد شده، به کرات شاهد بازیگرانی بوده‌ایم که بی‌توجه به جایگاه و اعتبارشان همه نوع محصولاتی را تبلیغ می‌کنند. آن‌چه در پی می‌آید نمونه‌هایی است که هنوز از یاد بینندگان آن تبلیغات نرفته است.

چای آتیلا، سس امین

آتیلا پسیانی یکی از این بازیگران است که بعد از حضور در کمپین تبلیغاتی بانک مسکن، او را در تبلیغات چای گلستان هم دیده‌ایم. گفته می‌شود ‌آتیلا پسیانی که در این چند وقت، هم‌زمان در تلویزیون و البته روی بیلبوردهای عظیم شهری چای گلستان دم می‌کرد، نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان گرفته تا در این تبلیغ با شعار «حرفه‌ای در طعم» حضور داشته باشد.
اگر با توجه به شعار «حرفه‌ای در طعم» حضور بازیگری مانند آتیلا می‌توانست در تبلیغات چای گلستان توجیه داشته باشد، اما حضور امین حیایی در تبلیغات سس بیژن واقعا از آن حضورهای عجیب بوده است. به خصوص که کپی‌کاری سازنده تبلیغ سس بیژن و تقلید جز به جز آن از تبلیغ برند اسنیکرز (بدون توجه به موضوع و مضمون تبلیغ) حضور امین حیایی را عجیب‌تر هم جلوه می‌دهد.

آدامس پوریا و بروبچه‌ها

اما یکی از عجیب‌ترین تبلیغات و حضورهای تبلیغاتی مربوط است به حضور پوریا پورسرخ در تبلیغ آدامس دنکسیر- که این نیز یکی از آن انتخاب‌های فوق عجیب بوده و هنوز هم از یادها نرفته است. ظاهرا حضور پوریا پورسرخ در این تبلیغ- که هر چیزی را تداعی می‌کند به جز آدامس، بیش از هر چیزی به آن نیم میلیارد تومانی مربوط بود که می‌گفتند پورسرخ دریافت کرده است.
حضور برزو ارجمند در تبلیغ غذاهای آماده ب.آ؛ حضور امیرعباس گلاب در تبلیغ چای کاپیتان؛ و البته حضور یکتا ناصر و همسرش منوچهر هادی در بیلبوردهای تبلیغاتی رستوران ارکیده دیگر حضورهای عجیب سلبریتی‌ها در فعالیت‌های تبلیغاتی هستند.

یک ایده خلاقانه


‌تبلیغ کاله و حضور شقایق دهقان در این میان، اما، یکی از تبلیغات خلاقانه این چند وقت اخیر بوده. کاله که برای هر کدام از محصولاتش از یک چهره جداگانه استفاده می‌کند، در تبلیغ نوشابه لبنی لاکیدو شقایق دهقان را در نقش دو خواهر به کار گرفته- که این دو خواهر در همه چیز با هم اختلاف دارند، به جز در علاقه به نوشابه لبنی لاکیدو. ایده‌ای که استفاده از یک بازیگر حرفه‌ای را در این تبلیغ توجیه می‌کند. بر عکس دیگر تبلیغاتی که حضور چهره‌های شناخته شده در آن‌ها منطق و توجیهی ندارد، حتی حضور جنجالی و پر حرف و حدیث نوید محمدزاده در تبلیغ سن‌ایچ- که ظاهرا برای این شرکت حدود یک میلیارد تومان آب خورده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.