نصف ‌جهان در بُهت و حیرت

پرسپولیس در یک بازی جذاب سپاهان را کنار زد

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، صدوبیست دقیقه جذاب در اصفهان؛ ورزشگاه نقش‌جهان عصر چهارشنبه میزبان حساس‌ترین بازی مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی بود؛ جایی که پرسپولیس و سپاهان، دو تیم مدعی و قدرتمند فوتبال ایران رودرروی هم قرار گرفتند و در نهایت طلایی‌پوشان در روزی که ده‌ها هزار هوادار خودی را در استادیوم نقش‌جهان می‌دیدند، بازنده زمین را ترک کردند.

نمایش‌های فوق‌العاده سپاهان در هفته‌های گذشته لیگ و انگیزه پرسپولیسی‌ها برای کسب جام قهرمانی حذفی همه پیش‌بینی‌ها را به سمت انجام مسابقه‌ای هیجان‌انگیز برد و همین اتفاق هم رخ داد. بازی‌ای که همه چیز در خود داشت؛ گل‌های زیاد، پنالتی، کارت‌های زرد و قرمز و… . پرسپولیس بعد از آنکه در طول 90 دقیقه دو بار از حریف پیش افتاد و گل مساوی را دریافت کرد، در وقت‌های اضافی ترک عادت کرد و توانست یک برد دلچسب را از نصف جهان دشت کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در وقت‌های اضافی دو گل دیگر زدند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 پیروز زمین بازی را ترک کردند تا یکی از 8 تیم برتر جام حذفی لقب بگیرند.

نکته قابل توجه این مسابقه اخراج سیاوش یزدانی، مدافع سابق استقلال و کنونی سپاهان، با دادن دو پنالتی به حریف بود. یزدانی یک‌بار در دقیقه 3 و یک‌بار در دقیقه 100 روی مهاجمان پرسپولیس خطای پنالتی کرد و با دریافت دو کارت زرد اخراج شد تا شبی عجیب را سپری کند.

حدود 70 هزار تماشاگری که اکثرا طرفدار سپاهان بودند، انتظار چنین شکستی را از تیم خود نداشتند. سپاهان در لیگ برتر با اقتدار در صدر جدول قرار گرفته، اما در بازی حساس با رقیب مستقیم لیگ برتر بازنده شد تا نه تنها از یک تورنمنت کنار برود که بُهت و حسرت را روی سکوهای مربوط به طرفداران خودی بفرستد و باعث شود آنها با ناراحتی تمام، ورزشگاه نقش‌جهان را ترک کنند.

حالا تیم‌های پرسپولیس، استقلال، پارس جنوبی جم، پیکان، هوادار، استقلال ملاثانی و نساجی مازندران به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده‌اند و دیگر تیم حاضر در جمع 8 تیم برتر مسابقات از میان گل‌گهر و فولاد برگزیده خواهد شد. دو تیمی که به خاطر حضور فولاد در لیگ قهرمانان هنوز زمان برگزاری مسابقه‌شان مشخص نیست. بی‌شک با جلو رفتن مسابقات، با توجه به حذف برخی بزرگان، شاهد رقابت‌های هیجان‌انگیزتری هم در جام حذفی فوتبال ایران خواهیم بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.