آخرین جزییات سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش در بافت

مسئولان درمانی کرمان می گویند وزیر ورزش که در سانحه بالگرد از قسمت سر و دست دچار مصدومیت شده درگیر خونریزی مغزی نیز است که برای درمان از بافت به سیرجان انتقال یافته است

به گزارش شهروند آنلاین؛بالگرد حامل وزیر ورزش عصر پنجشنبه هنگام فرود در مجموعه ورزشی شهرستان بافت درحالی که نزدیک به نشستن بود سقوط کرد و برخی سرنشینان زخمی شدند که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

بالگرد هلال احمر هنگام نشستن و درحالی که چندمتر تا زمین فاصله داشت به زمین برخورد کرد و براساس اعلام هلال احمر این حادثه ۱۶ مصدوم شامل چهار نفر کادر پرواز و ۱۲ سرنشین داشته است.

گفته می شود حال بیشتر مجروحان مساعد است اما حال یکی دو نفر از مجروحان دیگر مساعد نیست.

هلال احمر: سقوط بالگرد وزیر ورزش ۱۶ مجروح داشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بالگرد هلال احمر کرمان حامل وزیر ورزش و جوانان در سفر به شهرستان بافت حین نشستن در یک ورزشگاه سقوط کرد و این حادثه ۱۶ مصدوم (سرنشین و کادر پروازی) برجای گذاشت.

محمد امیرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو یی افزود: این بالگرد از ارتفاع ۱۰ تا ۱۵ متری حین فرود دچار سانحه شد و بالگرد سقوط کرد.

وی اظهار داشت: چهار نفر کادر پرواز و تعدادی همراهان وزیر بودند که در این حادثه تعدادی از آنان مصدوم شدند و به بیمارستان بافت منتقل شدند.

براساس گزارش ها اقدامات لازم برای اعزام مجروحان حادثه به بیمارستان های استان کرمان و تهران در حال انجام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان و نماینده بافت در مجلس و جمعی از معاونان و مسئولان وزارت ورزش در این پرواز حضور داشتند.

استاندار کرمان: اقدامات اولیه برای انتقال مصدومان به کرمان انجام شده است

استاندار کرمان گفت: اقدامات اولیه درمانی برای حادثه دیدگان سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش در شهرستان بافت انجام شده، آمبولانس‌ها نیز آماده هستند تا در صورت نیاز مصدومان را به کرمان منتقل کنند.

استاندار کرمان همچنین گفته که همه امکانات برای انتقال مصدومان به کرمان یا دیگر مراکز درمانی بسیج شده است.

مشاور وزیر ورزش به علت شدت صدمه سانحه بالگرد فوت کرد

منابع بیمارستانی در بافت خبر دادند که مشاور وزیر ورزش که در سانحه بالگرد مجروح بود درگذشت.

منابع اعلام کرده بودند ۲ تن از مصدومان حالشان مناسب نبود که از جمله آنان اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه متاسفانه به علت شدت صدمه درگذشت.

اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارتخانه ورزش و جوانان در این حادثه به علت شدت صدمات جان باخت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی دربالگرد حادثه دیده کرمان نبوده و در سلامت کامل است

در پی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر حضور رییس سازمان امور ادای و استخدامی در کرمان و همراهی وی با وزیر ورزش و جوانان ، از منابع موثق کسب اطلاع شد که وی در بالگرد حادثه دیده کرمان حضور نداشته و در سلامت کامل است.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که امروز برای حضور در مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان به همراه وزیر ورزش و جوانان حضور داشت، در بالگرد حادثه دیده کرمان نبوده است.

میثم لطیفی که امروز برای شرکت در مراسم گردهمایی مدیران وزارت ورزش و جوانان در کرمان حضور داشت، بعد از این مراسم به تهران بازگشته است.

برخی منابع اعلام کرده بودند که رییس سازمان امور اداری و استخدامی نیز در بالگرد حامل وزیر ورزش حضور داشته که این خبر تکذیب شده است.

شهرستان بافت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

اعزام تیم کارشناسی هلال احمر برای بررسی سانحه سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش

رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام تیم کارشناسی برای بررسی سانحه سقوط بالگرد هلال احمر حامل وزیر ورزش و جوانان در کرمان خبر داد.

پیر حسین کولیوند عصر پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: یک تیم کارشناسی به کرمان اعزام شده است و به زودی دلیل سقوط بالگرد که حامل ۱۶ نفر بود، اعلام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه متاسفانه اسماعیل احمدی مدیر کل حوزه ریاست وزارت ورزش فوت شده و سه نفر از مصدومان حال نامساعدی دارند، گفت: متاسفانه سید حمید سجادی وزیر ورزش به دلیل پایین آمدن سطح هوشیاری به یکی از بیمارستان‌های کرمان منتقل شد.

رییس اورژانس کرمان: علائم حیاتی وزیر ورزش پایدار است

رییس اورژانس کرمان تصریح کرد: وزیر ورزش در اثر سانحه بالگرد اگرچه دچار ضربه مغزی و خونریزی مغزی شده اما علائم حیاتی وی از جمله نبض، فشار خون و تنفس اینک استیبل(پایدار) است.

محمد صابری شامگاه پنجشنبه اعلام کرد: در مجموع ۱۸ نفر در سانحه بالگرد دچار مصدومیت شدند که سه نفر آنان شامل وزیر و مدیران کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و استان تهران حالشان مساعد نبود و درحال انتقال به مراکز درمانی کرمان هستند که تا دقایقی دیگر به کرمان می رسند.

وی افزود: وضعیت عمومی این سه مصدوم نسبتا پایدار است اما باید به بیمارستان برسند و تحت مداوای تخصصی قرار گیرند تا دقیق تر بتوان درمورد شرایط درمانی آنان صحبت کرد.

صابری گفت: مدیرکل ورزش آذربایجان شرقی نیز دچار ضربه مغزی شده و مدیرکل ورزش استان تهران هم از قسمت کمر آسیب دیده است اما علائم حیاتی آنان نسبتا پایدار است و باید درمان تخصصی روی آنان انجام شود.

به گفته صابری سایر مصدومان در بیمارستان بافت تحت درمان هستند و نگرانی درباره آنان وجود ندارد.

اسامی مصدومان سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش

اسامی مصدومان و نوع آسیب جسمی آنان در سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش طی عصر پنجشنبه در ورزشگاه شهرستان بافت را به نقل از منابع متولی چنین است:

در سانحه بالگرد حامل وزیر ورزش در مجموع ۱۸ تن شامل چهار نفر کادر پرواز و سایر سرنشینان مصدوم شدند که اسماعیل احمدی مشاور وزیر ورزش به علت شدت سانحه جان باخته و حال سه نفر از جمله وزیر نیز نامساعد اعلام شده است.

وزیر ورزش و ۲ مصدوم دیگر از جمله مدیران کل ورزش استان های آذربایجان شرقی و تهران درحال انتقال به مراکز درمانی در کرمان هستند که رییس اورژانس استان گفته علائم حیاتی آنان پایدار است.

اسامی مصدومان به شرح زیر اعلام شده است:

۱.حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان
۲.صمدالله محمدی، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس
۳.میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان
۴.علی بیگ زاده، معاون استاندار کرمان
۵.محسن معتمد کیا، خبرنگار
۶.ایمان روحانی
۷.زهرا برفر، خبرنگار
۸.حسن قاسمی راینی
۹.علی جوادی
۱۰.طیبه هادی خان، خبرنگار
۱۱.رضا رضاخانی
۱۲.حبیب الله ستوده
۱۳.محمد رضا پشتون فر
۱۴.علیرضا پور سلمانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد
۱۵.محمدرضا محمودی، مهندس پرواز
۱۶.علی انصاری، خلبان
۱۷.غلامرضا سعادت، خبرنگار
۱۸.اسماعیل احمدی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه ورزش وزرارت ورزش و جوانان که فوت کرده است

وزیر ورزش به بیمارستان باهنر کرمان انتقال یافت

وزیر ورزش که در سانحه عصر پنجشنبه بالگرد در بافت دچار مصدومیت شده به همراه شماری دیگر از مصدومان این حادثه به بیمارستان شهید باهنر کرمان انتقال یافتند.

استاندار و برخی دیگر از مسئولان در بیمارستان در لحظه انتقال وزیر به این مرکز درمانی در محل حضور داشتند.

وزیر ورزش به همراه دیگر مدیران این وزارتخانه در سایر استان ها و تهران به منظور شرکت در گردهمایی اختتامیه این مدیران در کرمان حضور یافته بودند و پس از آن به قصد بازدید از پروژه های شهرستان های رابر و بافت به این منطقه رفته بودند.

وزیر ورزش و جوانان پس از بازدید از طرح های ورزشی شهرستان رابُر با بالگرد به بافت وارد می شود و هنگام فرود در یک ورزشگاه دچار سانحه شد.

 

 

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.