تنظیمات ارتش برای صحنه نبرد

امیر سرلشکر موسوی گفت: ارتش با توجه به تغییرات پرشتاب علم و فناوری و با رصد دقیق تهدیدات، همه آموزش‌های خود را به روز کرده و متناسب با نیاز‌های صحنه نبرد تنظیم کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، فرمانده کل ارتش در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دوره ۳۲ مدیریت دفاعی و دوره هشتم دکترای حرفه‌ای عالی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افزود: امروز شاهد اجرای این مراسم ارزشمند و باشکوه در دافوس ارتش بودیم که جمعی از افسران نیروی‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی ارتش و جمعی از افسران کشورهای دوست و همسوی جمهوری اسلامی ایران از این دانشگاه دانش آموخته شدند.

امیر سرلشکر موسوی ادامه داد: به روزشدن آموزش‌های دافوس ارتش و متناسب‌سازی آن با نیازهای صحنه نبرد و میدان جنگ ، با تربیت افسران آگاه و توانمند خون جدیدی در تمام بخش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جریان یافته است.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: ارتش در طول ۴۴ سال گذشته از هفته های اول پیروزی انقلاب اسلامی به دفاع از امام (ره) و انقلاب اسلامی قیام کرد. در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، دفاع از حرم و در جریان مردم یاری و امدادرسانی به هموطنان عزیز و هرجایی که کشور احتیاج داشته، ارتش با آمادگی کامل ایستاده است.

امیر سرلشکر موسوی با بیان اینکه مردم ارتش را دوست دارند، گفت: ارتش باید همواره خود را برای پاسخگویی به انتظارات رهبر معظم انقلاب و مردم عزیزمان آماده کند.

فرمانده کل ارتش درخصوص امدادرسانی اخیر ارتش جمهوری اسلامی ایران در خوی و مناطقی از جنوب کشور ترکیه اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ارتش مردم‌یاری بوده است. در زلزله بم، سرپل ذهاب و زلزله‌های اخیر در درون ارتش یک سازمان مجازی برای روزهای اول بحران تشکیل شده و اختیارات خوبی به فرماندهان داده شده تا بلافاصله وارد عمل شوند. سرعت عمل ارتش در زلزله اخیر نیز اتفاق بسیار خوبی بود و یگان‌های استانی براساس اختیارات خود وارد عمل شدند. نیروی محوری در بحران‌ها از جمله زلزله خوی، نیروی زمینی ارتش بود و نیروی هوایی و پدافند نیز اقدامات پشتیبانی را به خوبی انجام دادند.

امیر سرلشکر موسوی افزود: با توجه به درخواست ترکیه در حادثه تلخ زلزله، در کمتر از ۲۴ ساعت بیمارستان نیروی زمینی ارتش در آنجا مستقر و اقدامات بسیار خوبی انجام شد که مقامات کشور ترکیه از اقدامات انجام شده و خدمات ارائه شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق زلزله‌زده تشکر کردند.

سرلشکر موسوی همچنین تصریح کرد: در خصوص سایر کشورها نیز اگر حادثه‌ای برای آنها رخ دهد ما همین آمادگی و ظرفیت را برای کمک‌رسانی به آنها داریم. البته هرکجای جهان انسان‌هایی نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته باشند ما آمادگی داریم به آنها کمک کرده و امدادرسانی‌های لازم را انجام دهیم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.