ضرورت راه‌اندازی کاروان راهیان پیشرفت در کشور

رئیس‌جمهوری گفت: لازم است در کنار راهیان نور، راهیان پیشرفت نیز در کشور راه‌اندازی شود تا نسل جوان با پیشرفت‌ها در زمینه‌های مختلف آشنا شود.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در محل یادمان شهید بروجردی در جاده مهاباد – نقده افزود: کشور در زمینه‌های مختلف دارای پیشرفت‌های بسیار خوبی است اما باید با راه‌اندازی کاروان پیشرفت نسل جوان با این امور آشنا شوند.

او اضافه کرد: کشورهای اطراف و دیگر مناطق دنیا در زمینه حفاظت محیط زیست ادعاهای زیادی دارند اما ما با افتتاح پروژه آبرسانی به دریاچه ارومیه یکی از اقدامات مهم و موثر در زمینه حفاظت از محیط زیست را انجام دادیم.

رئیس‌جمهوری با تبریک فرا رسیدن روز پاسدار گفت: وجب به وجب ایران اسلامی شاهد از خودگذشتگی پاسداران و نیروهای مسلح کشور است و جوانان باید بدانند شهیدانی همچون بروجردی در فضای ناامیدی آن دوران با چه تدبیری شهر به شهر امنیت را برقرار کردند.

او شناساندن ابعاد شخصیتی شهید بروجردی برای نسل جوان را بسیار مهم دانست و ضمن تقدیر از عوامل ساخت فیلم غریب درباره بخشی از زندگی این شهید والامقام، تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند که این شهید بزرگوار در فضای ناامیدی آن دوران با چه همت و تدبیری امیدآفرینی ایجاد و شهر به شهر امنیت را برقرار کرد.

رئیسی همچنین از یادمان شهید محمد بروجردی فرمانده فاتح جبهه‌های غرب در دوران دفاع مقدس، در شهرستان نقده بازدید و به مقام والای ایشان و شهیدان انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، پروژه عظیم‌ تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴کار اجرایی آن آغاز و در هشت ماه گذشته روند ترمیم و رفع مشکل آن با سرعت دنبال شده بود روز جمعه با حضور و دستور سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

در این آیین که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، آیت الله سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فرماندهان و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا و همچنین برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، با دستور رئیس‌جمهوری روند انتقال آب از سد کانی سیب به صورت رسمی آغاز شد.

در این طرح که در مجموع برای اجرای آن، ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، آب از مخزن سد کانی سیب وارد تونل انتقال ۳۶ کیلومتری شده، پس از آن با ورود به کانال ۱۱ کیلومتری، به رودخانه گدار می‌رسد و پس از طی ۲۸ کیلومتر مسیر این رودخانه وارد پهنه آبی دریاچه ارومیه می‌شود.

در فاز نخست این طرح، قرار است ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به صورت سالانه وارد دریاچه ارومیه شود.

فاز دوم این طرح هم که طبق گفته مسئولان مربوطه قرار است سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد، با اجرای طرح‌های مرتبط انتقال آب را تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داد.

یادمان‌های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان‌های مهم آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود که سالانه پذیرای زائران کثیری از اقصی‌نقاط کشور است.

یادمان شهید بروجردی در مسیر نقده – مهاباد و در ۲۷ کیلومتری شهر مهاباد قرار دارد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.