نوبت‌دهی در ۶۰۰ بیمارستان کشور الکترونیکی شد

رئیس مرکز آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امکان رصد نوبت‌های الکترونیکی اکنون در بیش از ۶۰۰ بیمارستان دایر در کشور فراهم شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، دکتر سید رضا مظهری درچهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در شهر مشهد مقدس با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌های تخصصی نقش فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی گفت: در این راستا “پنل میان ابزار” نوبت‌دهی الکترونیکی در تمام بیمارستانهای کشور ایجاد شده است.

او افزود:همچنین در سامانه ارجاع الکترونیک، امکانات بسیار خوبی برای تشخیص، ویزیت و آزمایش‌ها و همچنین ارجاع به یک متخصص یا فوق تخصص دیگر در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت:آمار و فناوری اطلاعات برای اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع، همانند ستون فقرات است که تاکنون هماهنگی بسیار خوبی برای اجرای این ۲ طرح ملی و سراسری با معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت ایجاد شده است.

سید رضا مظهری افزود:یکی از مشکلات در مسیر تکمیل پرونده الکترونیک سلامت، پزشکی خانواده و نظام ارجاع مربوط به فقدان زیرساخت‌های ارتباطی است که این موارد بررسی و برخی از آنان برطرف شده است.

او گفت:عمده اطلاعات حوزه سلامت در حیطه پزشکی خانواده و نظام ارجاع از سه منبع HIS (سیستم اطلاعات بیمارستانی)، نسخه‌های سرپایی و سامانه‌های چهارگانه بهداشت شامل “ناب، پارسا، سینا و سیب” جمع‌آوری می‌شود.

چهارمین اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور با موضوع طرح پزشک خانواده و سیستم نظام ارجاع از روز چهارشنبه در مشهد مقدس آغاز و به مدت سه روز به میزبانی این دانشگاه در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.