طفره مقام آلمانی از اقدامات تروریستی شارمهد

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به سوالی درباره اقدامات تروریستی جمشید شارمهد پاسخ روشنی نداد و از آن طفره رفت.

به گزارش شهروند آنلاین ازنیویورک در نشست خبری سخنگویان دولت آلمان این سوال مطرح شد که با توجه به اینکه جمشید شارمهد، ایرانی دو تابعیتی قبل از بازداشت، در برنامه‌های تلویزیونی به خشونت و ترور در ایران دعوت می‌کرد و نقش خود را در انفجار حسینیه شیراز و شهید کردن ۱۴ فرد بیگناه و مجروحیت ۱۲۵ نفر پذیرفت، آیا وزارت خارجه آلمان از این جنایات اطلاع دارد و فیلم اقدام تروریستی که او در آنها نقش داشته را مشاهده کرده است؟

کریستین واگنر بدون دادن پاسخ مشخصی به این سوال گفت: ما به روشنی این دیدگاه را داریم که حقوق تعیین کننده این فرد در دادگاه‌ها زیر پا گذاشته شده است و این برای ما پذیرفتنی نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان افزود: من می‌توانم با صراحت بگویم که برای جمشید شارمهد حتی کوچکترین نشانی از برخورداری او از یک محکمه عادلانه وجود نداشته و از وکیل اختیاری برخوردار نبوده است و این موضوع با محکومیت از قبل او برابری می‌کند.

واگنر گفت: ما به نحوه سوال برانگیز بازداشت او انتقاد داریم علاوه بر اینکه طبعا حکم اعدام را در همه شرایط و همه جا رد می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا وزارت امور خارجه قصد ندارد فیلم‌هایی را که او قبل از دستگیری، در آن به نقش خود در اقدامات تروریستی اعتراف کرده است، مشاهده کند، گفت: این نکات باید در یک محکمه منظم عادلانه و رسمی مورد بررسی قرار گیرد، ولی ما این باور قطعی را داریم که چنین محکمه‌ای برگزار نشد.

او افزود: ما حکم دادگاه علیه شارمهد را محکوم می‌کنیم و اقداماتی را در نظر گرفتیم که انجام دادیم.

در پی اعلام قوه قضائیه کشورمان مبنی بر محکوم شدن جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر به اتهام افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی، وزارت امور خارجه آلمان با احضار کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران، خواستار اخراج دو دیپلمات کشورمان شد./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.