قیمت شیرینی در بازار شب عید تغییر می‌کند؟

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی گفت: علی‌رغم‌ افزایش هزینه‌های تولید، قیمت شیرینی در ایام‌پایانی سال تغییری نخواهد داشت.

به گزارش شهروند آنلاین، علی بهره‌مند،رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به ثبات قیمت شیرینی در شب عید گفت: در شرایط عمومی و متعارف به نظر نمی‌رسد در آستانه نوروز شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. هرچند  در روز‌های پایانی بهمن و اولین روز‌های اسفند متاسفانه شاهد خیز غیرعادی نرخ ارز‌های خارجی بودیم.

او ادامه داد: متاسفانه بسیاری از مواد اولیه تولید شیرینی و کیک از طریق واردات انجام می‌شود که همین امر در صنایع مختلف از جمله قنادی وابسته به نرخ ارز‌های خارجی است و جای تاسف بیشتر آن دارد که تامین‌کنندگان داخلی نیز مواد اولیه خود را با قیمت‌هایی متناسب با بهای ارز‌ها به طور متناوب تغییر می‌دهند.

بهره‎‌مند گفت: به نظر می‌رسد که باید علل افزایش قیمت‌ها را در جای دیگری جست‌وجو کرد. آنچه در سطح صنوف دیده می‌شود تنها تابعی از رفتار‌های اقتصاد کلان است که تورم افسارگسیخته دارد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی‌فروشی و کافه قنادی تهران ضمن اشاره به ثبات قیمت محصولات قنادی در ماه‌های پایانی ۱۴۰۱ گفت: امسال قیمت انواع شیرینی‌ها  تغییری نداشته است و آنچه که امروز عرضه می‌شود، با تنوع فراوان و گستردگی واحد‌های صنفی در مقایسه با بهای تمام شده به نازل‌ترین حاشیه سود به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گفته او، قیمت شیرینی درسطح شهر با توجه به درجه کیفی و گستردگی واحد‌های صنفی، تابع کیفیت و نظام عرضه و تقاضاست. اما بازرسان اتحادیه قنادی، شیرینی‌فروشی وکافه قنادی تهران با نظارت مستمر بر واحد‌های صنفی تابعه، توام با تاکید بر رعایت درجه کیفی آماده رسیدگی به درخواست‌های همشهریان در خصوص کیفیت و قیمت هستند.

بهره‎مند از کاهش تقاضای مربوط به شیرینی‌ها و محصولات قنادی خبر داد و گفت: آمار‌های منتشره حاکی از رشد تورمی هزینه‌های خانوار طی سال‌های گذشته و خصوصاً سال جاری است به گونه‌ای که اولویت‌های خانوار در تامین کالا‌ها تغییر کرده و مصرف شیرینی به شدت کاهش یافته است.

او گفت: تورم موجود منجر به کاهش شدید تقاضا و رکود طی سال‌های گذشته شده و امسال هم به نظر می‌رسد به لحاظ همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان با استمرار این رکود، تقاضای شهروندان برای خرید شیرینی بیش از پیش کاهش یابد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.