دیدار رئیس و جمعى از مدیران جمعیت هلال احمر با رئیس ستاد کل نیرو هاى مسلح

رئیس و جمعى از مدیران جمعیت هلال احمر با رئیس ستاد کل نیرو هاى مسلح دیدار و گفت وگو کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛رئیس و جمعى از مدیران جمعیت هلال احمر با رئیس ستاد کل نیرو هاى مسلح دیدار و گفت وگو کردند.کولیوند در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه روز پاسدار و روز جانباز گفت: سپاه و ارتش در زلزله خوی خدمات زیادی به مردم ارائه دادند و دوشادوش هلال احمر مشغول امدادرسانی و کمک به مردم زلزله زده بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه ضمن تاکید بر حضور نیروی زمینی ارتش و سپاه از همان لحظات اولیه وقوع زلزله در خوی افزود: سپاه و  ارتش به هلال احمر برای امدادرسانی به مردم کمک زیادی کردند.

کولیوند در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای مسلح و استاندار آذربایجان غربى که در زلزله خوی خدمات ارزشمندى داشتند، توضیح داد: عملیات جستجو و نجات در کمتر از ٥ ساعت پایان یافت و توزیع اقلام غذایی و زیستى بین مردم زلزله‌زده خوی از همان لحظات اولیه توزیع شد.

کولیوند در ادامه ضمن تاکید بر خدمات ارائه شده در زلزله ترکیه و سوریه توسط هلال احمر خاطرنشان کرد: امکان ندارد که خدمات امدادی از یک کشور به کشور حادثه دیده دیگر به این سرعت انجام شود. ایران اولین کشوری بود که به دو کشور زلزله زده ترکیه و سوریه وارد و مشغول امدادرسانی شد.

وی افزود: خدمات امدادى در ترکیه و سوریه منجر به قدردانى مسئولان و مردم دو کشور از جمهورى اسلامى ایران شد و از هلال احمر ایران تشکر زیادی کردند.

کولیوند ضمن اشاره به تخریب ۷۵۰ هزار خانه در ترکیه گفت: اقدامات هلال احمر ایران در ترکیه دلسوزانه بود و خدمات امداد و نجات را با دل و جان انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به خدمات امدادى و حضور در مناطق زلزله زده و دیدار با مسئولان آن کشور گفت: در دیدارى که با نخست وزیر، وزیر بهداشت، وزیر محیط زیست و رئیس جمعیت هلال احمر کشور سوریه داشتیم به اتفاق از رهبری، دولت و مردم برای خدمات رسانی به آن کشور قدردانی کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد که ستاد کل نیروهای مسلح با هواپیمایی‌هایى که در اختیار ما گذاشت باعث شد در سریعترین زمان ممکن خدمات و اقلام امدادی را به دست مردم زلزله زده برسانیم.

کولیوند در ادامه اذعان کرد: اگر توانستیم در این زلزله خدمات خوبی به مردم این دو کشور ارائه دهیم و این خدمات باعث شد برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران به ثبت برسد، به خاطر کمک های ستاد کل نیروهای مسلح بود.

سردار باقری در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از خدمات هلال احمر در حوادث اخیر گفت: این مایه افتخار ستاد کل نیروهای مسلح است که به مردم در روزهای سخت کمک کند. در ستاد کل تمایل داریم برای کمک رسانی به مردم از تجربیات جمعیت هلال احمر استفاده کنیم.

وی ضمن اشاره به مثبت بودن گزارش خدمات انجام شده در خوی توضیح داد: ستاد کل در حال برنامه ریزی برای تشکیل گروه‌هایی است که در زمان وقوع بحران با هلال احمر همکاری داشته باشند.

گفتنی است  در این دیدار یعقوب سلیمانی دبیر کل و سعید اوحدی مشاور ویژه رئیس جمعیت هلال احمر و جمعى از مدیران این جمعیت نیز حضور داشتند./پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.