شناسنامه‌ای برای عوارض کرونا

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره: ستاد ملی مبارزه با کرونا کمیته ویژه عوارض ناشی از کرونا را تشکیل دهد

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره: 22میلیون خانوار ایرانی باید برای مقابله با ویروس کووید-19 شناسنامه سلامت روان داشته باشند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره از الزام شناسنامه سلامت روان برای 22میلیون خانوار ایرانی می‌گوید. محمد حاتمی از طرح مبارزه با ویروس کووید-19 می‌گوید؛ طرحی که بر شناسنامه سلامت روان دو قشر مهم جامعه تأکید دارد. طرحی که در کنار غربالگری سلامت جسم باید برای  22میلیون خانوار و 13میلیون دانش‌آموز  شناسنامه سلامت روان تهیه کند.

به گفته او  علاوه بر این دو قشر کارمندان دستگاه‌ها و به‌خصوص کادردرمانی نیازمند شناسنامه سلامت روان هستند. حاتمی گفت: «در این شناسنامه سطح فشارهای عصبی، ‌اضطراب و استرس ناشی از مقابله با کرونا ثبت می‌شود.»

او از آمادگی سازمان نظام روانشناسی برای به دست گرفتن مجری طرح گفت: «۳۲هزار متخصص اعم از دکتری، ‌کارشناس ارشد و کارشناس روانشناس و روانپزشک و مشاور در کشور حضور دارند.» به گفته او این متخصصان می‌توانند در اجرای طرح شناسنامه سلامت روان، مسئولان بهداشت و درمان کشور را یاری کنند.

حاتمی به آمار 30درصدی اختلالات روانشناختی اعلامی وزارت بهداشت اشاره می‌کند: «فشارهای عصبی وجود دارند و سلامت روان جامعه مورد تهدید واقع شده است.»

حاتمی سلامت روان را یکی از مسائل مهم کشور عنوان کرد: «از جنبه‌های اجتماعی، اقتصادی و معنوی می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد.» رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تأمین نیاز سلامت افراد جامعه را نیازمند پیشگیری در مقوله سلامت روان می‌داند.

به باور حاتمی زمانی که فردی درگیر بیماری می‌شود، حتما عوارض روانی برای او و خانواده‌اش خواهد داشت. به گفته او عوارض روانشناختی اعم از افسردگی، استرس و اضطراب را هم باید در این دسته افراد پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

حاتمی به آمار 30درصدی اختلالات روانشناختی اعلامی وزارت بهداشت اشاره می‌کند: «فشارهای عصبی وجود دارند و سلامت روان جامعه مورد تهدید واقع شده است.» به گفته او ترس از انتقال بیماری به یکدیگر از نظر روانشناختی، سلامت روان جامعه را مورد تهدید قرار داده است.

حاتمی به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد تشکیل  کمیته ویژه عوارض ناشی از کرونا را می‌دهد.

کمیته‌ای که می‌تواند از سرمایه اجتماعی ۳۲هزار نفری کارشناسان و متخصصان تحت نظارت این سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بهره ببرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.