چگونگی نام‌نویسی ومحاسبه ارز حجاج

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: دارندگان سندهای اولویت‌دار برای ثبت ‌نام در کاروان‌های حج تمتع (۱۴۰۲ش -۱۴۴۴ق) پیش رو از دهم اسفندماه اقدام کنند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حضور سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت تشکیل شد، ضمن اعلام این مطلب از متقاضیان ثبت نام در حج ۱۴۰۲ خواسته شد که از روز چهارشنبه (دهم اسفند ماه) با ورود به سامانه‌ای که اعلام خواهد شد فرآیند نام‌نویسی خود را تکمیل کنند.

در این جلسه، اکبر رضایی با بیان اینکه از تاریخ دهم اسفندماه نام‌نویسی از متقاضیان براساس اولویت‌های تعیین شده انجام خواهد شد، اظهار داشت: اولویت اول مشمولین تشرف، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند.

او گفت: اولویت دوم برای ثبت‌ نام در حج ۱۴۰۲ تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۸۵ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir نسبت به تکمیل اطلاعات فردی و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

او با بیان اینکه دستورالعمل ثبت نام اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: اولویت بعدی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ هستند وصرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها نام‌نویسی صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی خواستار اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت در خصوص نحوه دریافت هزینه اعزام به حج آینده شد و نشست مشترک وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی و روسای سازمان حج و زیارت و هواپیمایی کشوری را برای تعیین تکلیف نهایی پروازهای حج مهم دانست.

این جلسه با گزارش حمیدرضا رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت از پیگیری‌های صورت گرفته برای انتقال ارز مورد نیازحج به عربستان و اختصاص ارز تا پایان سال ۱۴۰۲ برای سفرهای زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه در هیات دولت ادامه یافت.

او گفت: قیمت حج سال آینده برای افرادی که در سال ۹۹ دو مرحله و یا یک مرحله برای خرید ارز پرداخت داشته‌اند و همچنین زائرانی که امسال نسبت به انتخاب کاروان مبادرت می‌ورزند محاسبه شده و اعلام خواهد شد.

او با اشاره به افزایش هزینه سفر حج نسبت به سال‌های پیش، افزود: با توجه به وضعیت قیمت ارز، هزینه ارائه خدمات توسط کشور میزبان و بررسی‌های انجام شده قیمت‌ برای هرگروه تعیین و اطلاع رسانی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج همچنین از کاهش نزدیک به هزار نفر از کارگزاران در حج ۱۴۰۲ نسبت به حج‌های گذشته خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه حج و زیارت این تعداد امسال به زائران حج پیش رو افزوده و زمینه تشرف‌شان به سرزمین وحی فراهم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاکید کرد: ساختار و شرح وظایف برای مجموعه عوامل اعزامی تهیه و به نحوی برنامه‌ریزی شود که ارائه خدمات به زائران با کیفیت مطلوب صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در مورد اعزام کاروان‌ها تحت نظارت سازمان حج و زیارت به اعتاب مقدسه بار دیگر تاکید کرد: با توجه به تسهیلات فراهم شده از شرکت‌هایی که توانایی ارائه خدمات در شان زائر ایرانی در سفرهای زیارتی به عراق و سوریه را دارند حمایت و مجریان ضعیف در شرکت‌های توانا ادغام شوند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.