پشت پرده پررمز و راز سعید ملایی

جودوکار ایرانی به جای ایران به آلمان رفت

چند روز قبل بود که سعید ملایی در مسابقات قهرمانی جودوی جهان حضور پرسروصدایی داشت و درنهایت هم بدون کسب مدال به کار خود پایان داد. در یکی، 2‌سال اخیر مدعی‌بودن یک نماینده از رژیم صهیونیستی در وزنی که این جودوکار ایرانی توانسته رنکینگ یک جهان را از آن خود کند، دردسرهایی را برای او و جودوی ایران به وجود آورده بود. حتی کار به جایی رسید که در آستانه امضای نامه تعلیق جودوی ایران توسط رئیس فدراسیون جهانی، رئیس کمیته ملی المپیک ایران به ملاقات او رفت و اجازه نداد چنین اتفاقی رخ دهد.

در مسابقات جهانی 2019 نیز ملایی از یک‌طرف و جودوکار اسراییلی از سوی دیگر جدول به نیمه‌نهایی رسیدند. با این‌که دقایقی قبل از مبارزه نیمه‌نهایی اعلام شد ملایی به خاطر شکستگی سر خود نمی‌تواند روی تاتامی حاضر شود، به یک‌باره با حضور او در رقابت با حریف بلژیکی همگان شوکه شدند، چون ملایی در صورت برتری در فینال به نماینده رژیم صهیونیستی برخورد می‌کرد!

ملایی 2 مسابقه خود را با وجود تلاش بسیار باخت و روی سکو نرفت، اما جمعه‌شب خبر سفر مخفیانه او به آلمان با کمک رئیس فدراسیون جهانی شوک بزرگی به ورزش ایران وارد کرد. سرمربی تیم‌ملی جودو ماجرا را این‌طور تشریح می‌کند: «از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‌دادند حتی من برای کوچ در کنار ورزشکار باشم.

بعد از پایان مسابقات با مامور امنیتی و با یک ون به هتل آمدند و ملایی را بدون اجازه من جابه‌جا کردند و با بلیتی که برایش گرفته بودند، او را به آلمان بردند.» حالا شایعه پناهندگی سعید ملایی بیش از پیش جدی شده و این جودوکار در آلمان به سر می‌برد. این‌طور که پیداست، او با حمایت رئیس فدراسیون جهانی جودو می‌خواهد زیر پرچم IOC در المپیک شرکت کند، درحالی ‌که وزیر در مصاحبه خود مدعی شده بود ملایی و خانواده‌اش توسط مسئولان ایرانی تحت فشار بودند تا او مبارزه نکند، اما این شایعه توسط وزیر ورزش رد شده و کمیته ملی المپیک نیز در نامه‌ای به IOC از نقش‌آفرینی رئیس فدراسیون جهانی در عدم بازگشت ملایی به ایران شکایت کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.