نرخ مالیات بر سیگار و تنباکو چقدر تعیین شد؟

نرخ مالیات بر هر نخ سیگار تولید داخل ۵۰ تومان و هر نخ تولید داخل با برند بین‌المللی ۱۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش شهروند آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نوبت صبح جلسه علنی مجلس و در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بند (ه) و چند بند الحاقی به تبصره ۱۷ ماده واحده موافقت کردند.

در بند( ه) تبصره ۱۷ آمده است: از ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ 500 ریال، تولید داخل با نشان (برند) بین المللی یک هزار ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان داخلی ۲۰۰ هزار ریال ‌به‌عنوان مالیات اضافه و از هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هشت هزار ریال و هر بسته پنجاه گرمی تنباکوی قلیان وارداتی ۳۵۰ هزار ریال ‌به‌عنوان حقوق ورودی دریافت می‌گردد.

وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است مبالغ مزبور را از تولیدکنندگان و واردکنندگان دخانیات، حسب مورد اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف ۱۱۰۵۱۵ جدول شماره (۵) این قانون واریز نماید.

در بند الحاقی(۱) تبصره (۱۷) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: ‌در اجرای بند(۱) ماده(۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد(۱%) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می گردد.

در بند(ب) تبصره (۱۷)ماده واحده لایحه بودجه آمده است:‌ ‌دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاهها موظفند مبالغ حاصل از فروش دارو، لوازم و تجهیزات و ملزومات پزشکی را پس از گردش خزانه واریز کنند.

همچنین در این بند دیگری مقرر شد: با توجه به لزوم اجرای طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی و نیز اجرای بهینه فرآیندهای تجهیزات دارو و مصرف منطقه‌‌ای و سایر کالاهای سلامت، تعرفه خدمات دارویی همانند سایر خدمات تشخیصی و درمانی بر اساس ساز و کار تعیین شده در بند (الف) ماده (۹) احکام دائمی برنامه‌های توسعه‌ای کشور تعیین خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.