پرونده‌های رازآلود ۵ مرگ مشکوک

گزارش «شهروند» از تحقیقات تیم جنایی پلیس برای رمزگشایی از پایان چند زندگی

هیأت قضایی دادسرای جنایی پایتخت، پرونده پنج مرگ مشکوک را بررسی می‌کنند. مرگ پیرزن آنتیک‌فروش، بدحالی مرگبار دختر 14ساله، مرگ مشکوک دو مرد جوان و خودکشی عجیب و معمایی بلاگر معروف، روی میز قضات جنایی قرار گرفته است. پنج مرد و زنی که هرکدام با مرگشان، معماها و رازهای پیش از مرگ را هم با خود بردند. تحقیقات تیم جنایی برای رازگشایی هرکدام از این مرگ‌های تلخ آغاز شده است. آنهایی که پایان داستان زندگی‌شان، پلیس و خانواده‌هایشان را با پازلی حل‌نشده روبه‌‌‌رو کرده است.

سیما فراهانی _ شهروندآنلاین| نخستین پرونده مربوط به زنی 60 ساله است که درون خانه‌اش در خیابان فرشته، به طرز مشکوکی جان باخت. زمانی که ماموران کلانتری ولنجک در جریان این ماجرا قرار گرفتند، بلافاصله راهی محل حادثه شدند. این زن در طبقه پنجم برجی در خیابان فرشته به تنهایی زندگی می‌کرد.

صحنه جعلی مرگی مشکوک

ماموران پلیس آگاهی و قاضی محمد مهدی براعه در جریان موضوع قرار گرفتند و به تحقیق در این رابطه پرداختند. آنچه در ابتدا دیده می‌شد، جسد زنی بود که زیر میز پذیرایی خانه‌اش غرق در خون روی زمین افتاده بود. ظاهر ماجرا اینطور نشان می‌داد که این زن برای شارژکردن گوشی موبایلش زیر میز رفته تا شارژر را وصل کند، اما هنگامی که از جایش بلند شده، سرش به تیزی میز برخورد کرده و جان باخته است.

مردی که از آشناهای این زن است، موضوع را به پلیس گزارش می‌دهد و در تحقیقات به پلیس می‌گوید: «این زن به تنهایی زندگی می‌کرد. او در کار خرید و فروش عتیقه و اجناس آنتیک بود، حتی در خانه‌اش هم گالری‌های مختلف برگزار می‌کرد. چند روز از او بی‌خبر بودم و هرچه تماس می‌گرفتم پاسخ نمی‌داد. موضوع را به پلیس اطلاع دادم و با ماموران راهی خانه‌اش شدیم. قفل در خانه را شکستیم و جسدش را دیدیم. این زن فقط یک دختر دارد که او نیز در ترکیه زندگی می‌کند.»

احتمال قتل برای سرقت

این اظهارات در حالی مطرح شد که ماموران در گوشه‌ای دیگر از خانه آثار خون مشاهده کردند. در ادامه مشخص شد که فرش خانه نیز شسته شده است، همچنین مقداری از آثار خون ته یک گلدان مشاهده شد. مورد بعدی، دو پرس غذای نیمه‌خورده بود که در خانه این زن و روی میز بود. همه این موارد نشان از جنایت داشت. دختر این زن نیز وقتی در جریان ماجرا قرار گرفت، به پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت: «من به مرگ مادرم مشکوک هستم. احتمالا او را کشته‌اند، چون تعدادی انگشتر عتیقه و بسیار آنتیک داشت و اثری از انگشترها در خانه‌اش نیست. احتمال می‌دهم او قربانی سرقت شده باشد.»

با جمع‌بندی تمام بررسی‌ها، مردی که موضوع را به پلیس گزارش داده و از آشناهای این زن است، تنها کسی است که آخرین بار به خانه او رفته است. کارآگاهان به این مرد مظنون شدند و به دستور بازپرس دستگیر شد، ولی او جنایت را انکار کرد. در حال حاضر، تحقیقات درخصوص این پرونده مشکوک جنایی، همچنان ادامه دارد.

خواب ابدی پسر معتاد

پرونده بعدی مربوط به پسری 36 ساله است که در خانه‌اش به طرز عجیبی جان باخت. این مرگ مشکوک ساعت 9:30 صبح دیروز به ماموران کلانتری 141 گلستان اطلاع داده شد. ماموران کلانتری بلافاصله راهی محل حادثه شدند. همزمان وحید ناصری، بازپرس دادسرای جنایی پایتخت، نیز به محل حادثه رفت. تحقیقات نشان داد پسری جوان به اتاقش رفته تا بخوابد، اما دیگر بیدار نشده است. خانواده‌اش مدعی بودند که او معتاد بود و مراحل ترک اعتیادش را شروع کرده بود. آنها گفتند این پسر جوان تا چهار صبح بیدار بود و وقتی برای بیدارکردن او به اتاقش رفتند، متوجه مرگ او شدند. شواهد نشان می‌داد مرگ او مشکوک به نظر می‌رسد، بنابراین به دستور بازپرس، جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود.

ماجرای مشکوک مرد تنها

ساعت 10:40 صبح دیروز به ماموران کلانتری 112 ابوسعید اعلام شد مردی جوان در خیابان افتاده و آثار ضرب و جرح روی بدنش مشهود است. مردم او را به بیمارستان رساندند، ولی زنده نماند. از آنجا که آثار ضرب و جرح روی بدن این مرد مشهود بود، احتمال قتل برای ماموران پلیس قوت یافت. به دستور بازپرس دادسرای جنایی پایتخت دوربین‌های مداربسته اطراف کشف جسد بررسی شد، همچنین دستور شناسایی خانواده این پسر و بررسی پرونده افراد مفقودی نیز صادر شد.

سرنوشت معمایی دختر 14 ساله

ماموران کلانتری رازی ساعت 10 صبح دیروز مرگ مشکوک دختری 14ساله را به قاضی کشیک جنایی اطلاع دادند. بلافاصله به دستور بازپرس، تحقیقات در این‌خصوص آغاز شد. تجسس‌ها نشان داد این دختر 14ساله به طرز مشکوکی بدحال شده و پیش از رسیدن به بیمارستان جان باخته است. پدر این دختر که دندانپزشک است، در تحقیقات به پلیس گفت: «دخترم در خانه حالش بد شد. نمی‌دانستم چه اتفاقی برایش افتاده است، به درمانگاه بردمش و در آنجا به او سرم وصل کردند، ولی بهتر نشد. به من گفتند او را به بیمارستان برسانم، اما پیش از رسیدن به بیمارستان دخترم جان باخت. او هیچ بیماری زمینه‌ای نداشت و نمی‌دانم چه بلایی سرش آمده است.»

با مرگ مشکوک این دختر، بازپرس دستور تحقیق از دوستان و آشنایان او را صادر کرد. جسد نیز به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ مشخص شود.

راز مرگ خودخواسته یک بلاگر

آخرین پرونده نیز به صبح دیروز برمی‌گردد. ساعت 10:45 به ماموران کلانتری ابوسعید خبر مرگ مشکوک زن بلاگر 24 ساله رسید. مردم پیکر نیمه‌جان این زن را در خیابان پیدا کرده بودند. او پس از رسیدن به بیمارستان جانش را از دست داد. بلافاصله تحقیقات در این‌خصوص آغاز شد. تجسس‌ها نشان داد احتمالا این دختر از همان محلی که پیدا شده، قرص برنج تهیه کرده و دست به خودکشی زده است. از آنجا که این زن بلاگر بود، پیج اینستاگرامش بررسی و مشخص شد او در آنجا نیز اعلام کرده بود که قصد خودکشی دارد. این پرونده نیز در حال بررسی است و تحقیقات در این‌خصوص ادامه دارد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.