پیش‌بینی جشن 2میلیونی نیمه شعبان

معاون وزیر کشور از آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری مراسم نیمه شعبان در سراسر کشور خبر داد و گفت: به همین منظور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، سید مجید میراحمدی در حاشیه صد و هفتمین جلسه ستاد اربعین که به منظور هماهنگی در برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان در وزارت کشور برگزار شد، افزود: براساس برآورد‌ها و با توجه به سه سال کرونایی گذشته، مراسم نیمه شعبان امسال با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود.

او گفت: استان قم و مسجد جمکران برای میزبانی بیش از دو میلیون نفر در جشن نیمه شعبان آماده شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: پیش‌بینی شده است بیش از دو میلیون نفر برای این مراسم در مسجد مقدس جمکران حاضر شوند و برای این منظور تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

او افزود: در این جلسه که با حضور اعضایی از کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، مسئولان استان قم و مسجد جمکران برگزار شد درباره جشن‌های نیمه شعبان در مسجد جمکران و قم هماهنگی‌هایی صورت گرفت.

میراحمدی با بیان اینکه با پیش‌بینی این جمعیت باید از ظرفیت‌های ملی برای حمایت از ظرفیت استانی استفاده شود گفت: در این جلسه با حضور ۱۷ کمیته ستاد مرکزی اربعین برای کمک به رفع دغدغه‌ها، تقسیم کار و وظیفه هر دستگاه مرور شد.

او افزود: ان‌شاءالله شرایط بسیار خوبی در مراسم امسال فراهم می‌شود.

معاون وزیر کشور همچنین به ایجاد بیش از ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی سیار مورد نیاز در دهه مهدویت در مسیر‌های منتهی به مسجد جمکران اشاره کرد و گفت: در این جلسه تعیین شد تا هر دستگاه در ایجاد سرویس بهداشتی سیار، چادر برای اسکان زائران در شب، آب آشامیدنی، سوخت خودرو‌ها و تغذیه به کمک مسئولان استان قم و مسجد جمکران بیاید.

او همچنین به کمک نهاد‌ها از جمله موکب داران اربعین، هلال احمر، اورژانس، سپاه، شهرداری‌ها و سازمان آتش‌نشانی برای تامین نیازمندی‌ها اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ دستگاه خودروی ون هم از شهرداری‌های استان‌های همجوار استان قم به منظور انتقال زائران در مسیر تامین می‌شود.

میراحمدی گفت: در این جلسه مسائل امنیتی مراسم نیمه شعبان نیز مطرح شد و دستگاه‌های مسئول اعلام کردند که در این خصوص نگرانی خاصی نداریم.

معاون وزیر کشور همچنین درباره مسمومیت‌ها در مدارس گفت: در این خصوص بزرگنمایی شده است و آنطور که مطرح می‌شود، نبوده است و در نیمه شعبان هم در این زمینه نگرانی نداریم./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.